Hoppa till innehåll

Störningar (2)

Hållplatsen vid Bayhill center i Hemavan, i riktning mot Storuman, har tillfälligt flyttats till korsningen Berglundsvägen/E12 i västlig riktning.  

Hållplatsen flyttas på grund av vägarbete.

Vi uppdaterar texten när den återgår till ordinarie hållplatsläge.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Hållplats Kungsgatan (riktning in mot Vasaplan) dras tillfälligt in på grund av restaurang Peppes ombyggnation.
Linjer som berörs är 55, 105, 126 och 127.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Tidtabellsförändringar (3)

Förändrad hållplats för linje 179.

Hållplats Carlshöjd trafikeras inte. Hållplatsen ändras till
Carlshöjdsskolan.
Hållplats Kvartsvägen tillkommer.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 127 har en förändrad tidtabell. 

Rättelse av tidtabell för linje 127 Tur 18 med avgångstid 12:50 från Röbäck till Stöcke ska gå torsdag och inte fredag som tidigare annonserat.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Trafikförändringar från och med 30 oktober för linje 139.
Tur 20 med avgångstid 16:00 från Robertsfors till Sikeå dras in.
Tur 91 med avgångstid 15:45 från Sikeå till Robertsfors utökas till att
trafikera vardagar, (tidigare trafikerade turen enbart på skollov).

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Visa all trafikinfo

Biljettkontroller

Vi utför regelbundet biljettkontroller, därför måste du åker som med Länstrafikens bussar kunna uppvisa ett giltigt färdbevis under hela resan.

Resenärens ansvar

Det är resenärens ansvar att ta reda på vilken biljett som krävs för resan, och att registrera biljetten eller kortet direkt vid ombordstigning. Spara biljetten under hela resan, den är ett bevis på att du har betalat resan.

Kontroll och tilläggsavgift

Biljettkontroller utförs av Avarn Security på uppdrag av Länstrafiken i Västerbotten AB. De flesta kontroller är stickprovskontroller som utförs av uniformerad personal.

Syftet med våra kontroller är att förebygga otillåtet åkande och att öka antalet betalande resenärer. Den som vid kontroll saknar giltigt färdbevis eller uppvisar felaktigt eller ogiltigt färdbevis åläggs att utöver ordinarie pris för resan betala en tilläggsavgift på 1200 kr.

Legitimation

Alla som reser på åldersrabatterade biljetter måste vara beredd att kunna legitimera dig. Gäller även dig som åker på gymnasiets skolkort.

Hur du överklagar

Har du fått en tilläggsavgift och vill bestrida detta ska du kontakta Länstrafiken i Västerbotten AB.

Maila eller skriv till oss. En bestridan måste alltid inkomma skriftligen inom 5 dagar efter det datum då tilläggsavgiften är utfärdad.

En överklagan måste innehålla följande:

  • Ange ditt namn, adress, telefonnummer  samt eventuell mailadress
  • Ange kontrollnummret: 1130-xxxxxxxxx
  • Berätta kortfattat vad som har hänt, d.v.s. varför du vill bestrida kontrollavgiften.
    Under handläggningstiden behöver du inte betala in tilläggsavgiften till Intrum Justitia.

Skriv till oss på nedanstående adress:

Länstrafiken i Västerbotten AB. Box 134. 921 23  LYCKSELE eller brev@tabussen.nu

 


Dela

Facebook Twitter E-post

Nyheter

Tabussen.nu använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.