Hoppa till innehåll

Störningar (3)

Linje 210 kan för tillfället inte trafikera hållplats Båtvik.

Vi hänvisar resenärer till hållplatserna Tåme och Byske Busstation.
Vi uppdaterar när hållplatserna trafikeras igen.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Från och med 31 oktober kan inte linje 31 trafikera hållplats Lycksele lasarett entré.
Detta på grund av ombyggnation.

Resenärer hänvisas till korsningen Hedlundavägen/Hällforsvägen.

Resande på linje 31 med avgångstid kl 05:50 från Umeå Universitetssjukhuset till Lycksele kan resa till Lycksele Resecentrum och byta till linje 43 med avgångstid kl. 08:15 från Lycksele Resecentrum för resa till  hållplats Lycksele lasarett.

Observera att hållplatserna Lycksele lasarett entré och Lycksele lasarett är olika hållplatser.

Vi uppdaterar när hållplatsen Lycksele lasarett entré trafikeras igen.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Hållplatsen vid Bayhill center i Hemavan, i riktning mot Storuman, har tillfälligt flyttats till korsningen Berglundsvägen/E12 i västlig riktning.  

Hållplatsen flyttas på grund av vägarbete.

Vi uppdaterar texten när den återgår till ordinarie hållplatsläge.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Tidtabellsförändringar (7)

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 204 utökas med en ny tur från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 212 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Ringbil linje 519 utökas med en ny tur från och med den 14 januari 2019. 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 100 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Visa all trafikinfo

Biljettkontroller

Vi utför regelbundet biljettkontroller, därför måste du som åker med Länstrafikens bussar kunna uppvisa ett giltigt färdbevis under hela resan.

Resenärens ansvar

Det är resenärens ansvar att ta reda på vilken biljett som krävs för resan, och att registrera biljetten eller kortet direkt vid ombordstigning. Spara biljetten under hela resan, den är ett bevis på att du har betalat resan.

Kontroll och tilläggsavgift

Biljettkontroller utförs av Avarn Security på uppdrag av Länstrafiken i Västerbotten AB. De flesta kontroller är stickprovskontroller som utförs av uniformerad personal.

Syftet med våra kontroller är att förebygga otillåtet åkande och att öka antalet betalande resenärer. Den som vid kontroll saknar giltigt färdbevis eller uppvisar felaktigt eller ogiltigt färdbevis åläggs att utöver ordinarie pris för resan betala en tilläggsavgift på 1200 kr.

Legitimation

Alla som reser på åldersrabatterade biljetter måste vara beredd att kunna legitimera dig. Gäller även dig som åker på gymnasiets skolkort.

Hur du överklagar

Har du fått en tilläggsavgift och vill bestrida detta ska du kontakta Länstrafiken i Västerbotten AB.

Maila eller skriv till oss. En bestridan måste alltid inkomma skriftligen inom 5 dagar efter det datum då tilläggsavgiften är utfärdad.

En överklagan måste innehålla följande:

  • Ange ditt namn, adress, telefonnummer  samt eventuell mailadress
  • Ange kontrollnummret: 1130-xxxxxxxxx
  • Berätta kortfattat vad som har hänt, d.v.s. varför du vill bestrida kontrollavgiften.
    Under handläggningstiden behöver du inte betala in tilläggsavgiften till Intrum Justitia.

Skriv till oss på nedanstående adress:

Länstrafiken i Västerbotten AB. Box 134. 921 23  LYCKSELE eller brev@tabussen.nu

 


Dela

Facebook Twitter E-post

Nyheter

Tabussen.nu använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.