Hoppa till innehåll

Störningar

Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (13)

Linje 210 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 13 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 16 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 12 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 31 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 11 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 178 får en uppdaterad tidtabell från och med den 19 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 10 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 31 får en uppdaterad tidtabell från och med den 5 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 09 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 428 får en uppdaterad tidtabell från och med den 22 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 08 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 418 får en uppdaterad tidtabell från och med den 22 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 07 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 16 får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 06 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 162 får en uppdaterad tidtabell från och med den 12 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 05 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 709 får en uppdaterad tidtabell från och med den 12 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 04 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 03 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 167 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 02 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 162 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 01 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Visa all trafikinfo

Tillgänglighet

Tillgänglighet handlar om hela resan, både innan, under och efter resan.

När vi utvecklar och upphandlar trafik ställer vi krav som ska tillfredsställa många olika behov. I samarbete med andra aktörer jobbar vi löpande med tillgänglighet, för att fler ska ha möjlighet att resa och att Länstrafiken Västerbotten ska uppfattas som ett fullvärdigt resealternativ för alla behöver hela resan från dörr till dörr vara tillgänglig. 

Målet är att alla som själv eller med ledsagning kan ta sig till och från bussens hållplats ska kunna resa med Länstrafiken i Västerbotten AB, förutsatt att bussen är tillgänglighetsanpassad eller har tillgänglighetsgaranti. Detta ser du i tidtabellen eller reseplaneraren här på hemsidan. Eftersom det finns många olika hjälpmedel har vi bestämmelser för vad som är möjligt för oss att ta ombord. Många av våra bussar är utrustade med ramp eller lyft. Det är bra om du anmäler din resa i förväg, då kan vi vara förberedda och göra din resa som bra som möjligt. 

Digital tillgänglighet och tillgänglighetsredogörelse

Förutom att jobba med den fysiska tillgängligheten för resenärerna jobbar vi även med tillgänglighet för vår digitala service. Länstrafiken i Västerbotten följer webbdirektivet och har en tillgänglighetsredogörelsen här på hemsidan. Den beskriver vårt arbete med tillgänglighetsarbetet med vår digitala service. 

Rapportera en brist

Vill du rapportera en brist i vår tillgänglighet i kollektivtrafiken? Du kan göra det via vår Kundservice eller anonymt via vårt tyck till formulär. 


Dela

Facebook Twitter E-post

Nyheter