Störningar (5)


Det kan förekomma förseningar på linje 123, 124 & 125. Detta på grund av vägarbeten. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med måndag den 27/5 kan förseningar kan förekomma på linje 34. Detta på grund av vägarbeten mellan Tuvträsk och Västermyrriset. Arbetet beräknas vara färdigt hösten 2024. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 125 kan inte trafikera hållplats Uppförsbacken pga vägarbete. Resande hänvisas till hållplats Obbola Myrstigen. I samband med detta flyttas även hållplats Ångmanskroken och placeras tillfälligt vid korsningen Södra Obbolavägen/Ångmanskroken. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 28, 36, 249, 252 kan för tillfället inte trafikera hållplats Fårträsk, Kåtaträsk & Släppträsk. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (5)


Linje 129 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 36

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 17 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 37

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 23 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 33

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 27 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 34

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 436 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 35

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tillgänglighet

Tillgänglighet handlar om hela resan, både innan, under och efter resan.

När vi utvecklar och upphandlar trafik ställer vi krav som ska tillfredsställa många olika behov. I samarbete med andra aktörer jobbar vi löpande med tillgänglighet, för att fler ska ha möjlighet att resa och att Länstrafiken Västerbotten ska uppfattas som ett fullvärdigt resealternativ för alla behöver hela resan från dörr till dörr vara tillgänglig.

Våra funktionskrav vid upphandling av trafik

Målet är att alla som själv eller med ledsagning kan ta sig till och från bussens hållplats ska kunna resa med Länstrafiken i Västerbotten AB, förutsatt att bussen är tillgänglighetsanpassad eller har tillgänglighetsgaranti. Detta ser du i tidtabellen eller reseplaneraren här på hemsidan. Eftersom det finns många olika hjälpmedel har vi bestämmelser för vad som är möjligt för oss att ta ombord. Många av våra bussar är utrustade med ramp eller lyft. Det är bra om du anmäler din resa i förväg, då kan vi vara förberedda och göra din resa som bra som möjligt.

Digital tillgänglighet och tillgänglighetsredogörelse

Förutom att jobba med den fysiska tillgängligheten för resenärerna jobbar vi även med tillgänglighet för vår digitala service. Länstrafiken i Västerbotten följer webbdirektivet och har en tillgänglighetsredogörelsen här på hemsidan. Den beskriver vårt arbete med tillgänglighetsarbetet med vår digitala service.

Rapportera en brist

Vill du rapportera en brist i vår tillgänglighet i kollektivtrafiken? Du kan göra det via vår Kundservice eller anonymt via vårt tyck till formulär.