Tillgänglighet
Tillgänglighet handlar om hela resan, både innan, under och efter resan.
När vi utvecklar och upphandlar trafik ställer vi krav som ska tillfredsställa många olika behov. I samarbete med andra aktörer jobbar vi löpande för att Länstrafiken Västerbotten ska uppfattas som ett fullvärdigt resealternativ för alla.
Målet är att alla som själv eller med assistans kan ta sig till och från bussens hållplats eller läge ska kunna resa med Länstrafiken i Västerbotten AB. Eftersom det finns många olika hjälpmedel har vi bestämmelser för vad som är möjligt för oss att ta ombord.
Vi samverkar också med andra aktörer för att hela resan från dörr till dörr ska bli tillgänglig och attraktiv.
Digital tillgänglighet och tillgänglighetsredogörelse
Förutom att jobba med den fysiska tillgängligheten för resenärerna jobbar vi även med tillgänglighet för vår digitala service. Länstrafiken i Västerbotten följer webbdirektivet och har en tillgänglighetsredogörelsen här på hemsidan. Den beskriver vårt arbete med tillgänglighetsarbetet med vår digitala service.
Dela