Hoppa till innehåll

Störningar (3)

Linje 210 kan för tillfället inte trafikera hållplats Båtvik.

Vi hänvisar resenärer till hållplatserna Tåme och Byske Busstation.
Vi uppdaterar när hållplatserna trafikeras igen.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Från och med 31 oktober kan inte linje 31 trafikera hållplats Lycksele lasarett entré.
Detta på grund av ombyggnation.

Resenärer hänvisas till korsningen Hedlundavägen/Hällforsvägen.

Resande på linje 31 med avgångstid kl 05:50 från Umeå Universitetssjukhuset till Lycksele kan resa till Lycksele Resecentrum och byta till linje 43 med avgångstid kl. 08:15 från Lycksele Resecentrum för resa till  hållplats Lycksele lasarett.

Observera att hållplatserna Lycksele lasarett entré och Lycksele lasarett är olika hållplatser.

Vi uppdaterar när hållplatsen Lycksele lasarett entré trafikeras igen.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Hållplatsen vid Bayhill center i Hemavan, i riktning mot Storuman, har tillfälligt flyttats till korsningen Berglundsvägen/E12 i västlig riktning.  

Hållplatsen flyttas på grund av vägarbete.

Vi uppdaterar texten när den återgår till ordinarie hållplatsläge.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Tidtabellsförändringar (7)

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 204 utökas med en ny tur från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 212 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Ringbil linje 519 utökas med en ny tur från och med den 14 januari 2019. 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 100 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Visa all trafikinfo

Resa med djur

Mindre djur som kan hållas i knä, placerad i väska/korg samt ledarhund som förs av synskadad, får av resenär tas med utan avgift. Om du är i behov av ledarhund eller certifierad signalhund har du alltid rätt att ta med dig hunden ombord utan avgift. Detta gäller även om det redan finns en hund eller annat husdjur ombord.

För övriga djur betalas barnbiljett för resan och för djur tillåts endast enkelbiljett.  

Mindre djur i väska/korg får placeras på ledig sittplats, på skyddande underlag. Resenär har alltid företräde till sittplats. Större djur ska färdas på golvet. 

Resenär med pälsdjur skall gå ombord i bussen genom mittdörren, där sådan finns, så att pälsdjuret endast vistas i bakre eller övre delen av fordonet.

På linje 100 söderut(Ybuss) samt linje 98(komfortbussen) är det inte tillåtet att ta med djur.


Dela

Facebook Twitter E-post

Nyheter

Tabussen.nu använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.