Biljettförsäljningen på Reseinfo: Skellefteå Busstation stänger idag den 19 mars 2024 klockan 14:15 till.
Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Störningar (4)
Biljettförsäljningen på Reseinfo: Skellefteå Busstation stänger idag den 19 mars 2024 klockan 14:15 till.
Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Tidtabellsförändringar (13)
Linje 210 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 13 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 16 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 12 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 31 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 11 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 178 får en uppdaterad tidtabell från och med den 19 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 10 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 31 får en uppdaterad tidtabell från och med den 5 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 09 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 428 får en uppdaterad tidtabell från och med den 22 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 08 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 418 får en uppdaterad tidtabell från och med den 22 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 07 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 16 får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 06 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 162 får en uppdaterad tidtabell från och med den 12 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 05 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 709 får en uppdaterad tidtabell från och med den 12 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 04 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 03 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 167 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 02 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 162 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 01 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Vår app Tabussen.nu
Ladda ner appen tabussen.nu kostnadsfritt från App Store eller Google Play.
I vår nya app kan du köpa flera olika biljetter; period-, rabatt - och enkelbiljetter. I den gamla appen kunde du bara köpa enkelbiljetter. Du kan också resa mellan/i och köpa biljetter inom övriga norrlandslän med appen. Skapa ett konto i appen så kan du använda funktionerna fullt ut och trygga dina biljetter.
Du kan söka och köpa både regionala bussresor och lokaltrafik i Västerbotten, Norrbotten, Jämtland och Västernorrland. Du kan köpa enkelbiljetter, periodbiljetter och rabattresor.
Så här gör du:
Endast biljetter som inte är aktiverade kan ges bort. Om du gett bort biljetten till någon annan har du överlåtit biljetten och kan inte ångra dig. Du får alltså inte tillbaka en biljett som du gett bort. Aktiverade periodbiljetter kan lånas ut och är då utlånad fram till kl. 04:00 efterföljande dag. Biljetten kommer automatiskt tillbaka till biljettägaren kl. 04:00.
Mottagaren av biljetten måste ha appen tabussen.nu installerad i sin telefon och ett konto i appen.
Så här gör du:
Biljetten finns sedan tillgänglig för mottagaren direkt i sin app.
För att trygga dina biljetter och för att kunna använda alla funktioner. Du kan söka en resa och köpa en biljett utan att ha ett konto, men då kan du inte använda alla funktioner och tjänster.
Skapa ett konto, så här gör du:
Så här gör du:
Se bussens beräknade ankomst- och avgångstid
Så här gör du:
Du kan antingen skriva in en hållplats, adress, använda din nuvarande position eller flytta markören över kartan till önskad hållplats.
Så här gör du:
Du kan antingen skriva in en hållplats, adress, använda din nuvarande position eller flytta markören över kartan till önskad hållplats.
Så här gör du:
Så här gör du:
Den nya appen är en del av det nya utökade biljettsamarbetet som vi gör tillsammans med norrlandslänen.
Kommer appen att uppdateras automatiskt till den nya appen?
Nej, du som kund behöver själv gå in i Google Play alternativt AppStore och ladda ner den nya appen. Det är olika system. Du får information i den gamla appen när det är dags att byta.
Behöver jag skapa ett konto för att använda appen?
Nej, du kan söka resor och köpa biljetter även utan ett konto. Vi rekommenderar dock att du skapar ett konto för att kunna flytta sina biljetter till en annan mobil om den går sönder samt för att få tillgång till fler funktioner såsom ge bort biljett och låna ut biljett.
Kan jag flytta biljetter från gamla appen till den nya?
Nej, använd upp dina biljetter och byt därefter till den nya appen.
Flyttas mitt konto till den nya appen?
Nej, dessa system är inte ihopkopplade och du behöver skapa ett nytt konto i den nya appen.
Vilken aktiverings- och giltighetstid har biljetter i den nya appen?
Rabattbiljetter: 180 dagars aktiveringstid och 12 månaders giltighetstid
Periodbiljetter: 180 dagars aktiveringstid och giltig i de antal dagar du köpt
Flex 10/30 (Ultra): 180 dagars aktiveringstid och 30 dagars giltighetstid
Enkelbiljett regiontrafik: 180 dagars aktiveringstid och en resas giltighet
Enkelbiljett Ultra: 180 dagars aktiveringstid och en timmas giltighet (med möjlighet till byten).
När ytterligare delar av det nya biljettsystemet finns på plats kommer aktiverings- och giltighetstiderna vara som ovan i samtliga försäljningskanaler.
Hur får jag rabatt när vi är flera som reser tillsammans?
Du väljer enkelbiljett för den sträckan ni avser att resa och anger hur många biljetter du vill köpa i respektive ålderskategori. Vid köp av minst två enkelbiljetter, oavsett ålderskategori, får du automatiskt 20% rabatt på ditt köp. Rabatten gäller på resor med regionbuss inom Västerbottens län samt på Ultra.
Hur ångrar jag ett köp i appen?
Du ångrar ett köp genom att öppna den aktuella biljetten och välja ”Ångra köp” längst uppe. Biljetten återbetalas till samma betalmedel som användes vid köpet.
Aktiverade biljetter kan ej återköpas i appen.
Hur får jag kvitto på köp i appen?
Du får ett kvitto genom att klicka på ”dela”/”ladda upp” ikonen längst uppe till höger i fliken Biljetter. Därefter väljer du vilka biljetter du vill få kvitto för och anger din mejladress. Du kan även välja att få dina kvitton automatiskt på mejl vid varje köp.
Varför måste jag söka en resa för att köpa biljett?
Regiontrafikens taxa, det vill säga priser är kilometerbaserad och priset beräknas utifrån din avgångs- samt ankomsthållplats. Efter att du köpt en biljett en gång kan du nästa gång upprepa köpet genom att gå in på dina förbrukade biljetter och använda funktionen ”köp igen”.
Måste jag åka med den avgången jag valde när jag köpte min biljett?
Nej, biljetten är inte kopplad till en avgång utan kan användas på en valfri avgång på den sträckan du valde inom biljettens aktiverings- och giltighetstid.
Vad är skillnaden på att ge bort och låna ut biljett?
Om du ger bort en biljett kan du inte ångra dig. Biljetten har överlåtits till någon annan och den kommer inte tillbaka till dig. Du kan bara ge bort biljetter som inte är aktiverade.
Om du lånar ut en biljett kommer den tillbaka till dig som ägare kl. 04:00 dagen efter. Den person du lånat ut biljetten till är fri att använda din biljett hur mycket hen vill. Under tiden biljetten är utlånad kan biljettägaren inte använda den. Du kan bara låna ut aktiverade periodbiljetter (med undantag för besöksbiljett 24h & 72h).
Kom ihåg att du alltid måste kunna visa upp din giltiga biljett under hela resan. Om du lånat ut den är den inte giltig i din app under utlåningstiden.
Varför finns inte tidtabeller i appen?
Du kan se avgångar från din hållplats i fliken ”Avgångar” eller söka en specifik resa i fliken ”Sök & Köp”. Utöver avgångs- och ankomsttiden kan du då även se var bussen befinner sig, prognostid på när den kommer att avgå från din hållplats samt eventuell störningsinformation som är aktuell för just din resa. Om du vill ha en tidtabell i tabellformat och i pdf så finns dessa att ladda ner på vår hemsida tabussen.nu.
Dela