Hoppa till innehåll

Störningar (3)

Linje 210 kan för tillfället inte trafikera hållplats Båtvik.

Vi hänvisar resenärer till hållplatserna Tåme och Byske Busstation.
Vi uppdaterar när hållplatserna trafikeras igen.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Från och med 31 oktober kan inte linje 31 trafikera hållplats Lycksele lasarett entré.
Detta på grund av ombyggnation.

Resenärer hänvisas till korsningen Hedlundavägen/Hällforsvägen.

Resande på linje 31 med avgångstid kl 05:50 från Umeå Universitetssjukhuset till Lycksele kan resa till Lycksele Resecentrum och byta till linje 43 med avgångstid kl. 08:15 från Lycksele Resecentrum för resa till  hållplats Lycksele lasarett.

Observera att hållplatserna Lycksele lasarett entré och Lycksele lasarett är olika hållplatser.

Vi uppdaterar när hållplatsen Lycksele lasarett entré trafikeras igen.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Hållplatsen vid Bayhill center i Hemavan, i riktning mot Storuman, har tillfälligt flyttats till korsningen Berglundsvägen/E12 i västlig riktning.  

Hållplatsen flyttas på grund av vägarbete.

Vi uppdaterar texten när den återgår till ordinarie hållplatsläge.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Tidtabellsförändringar (7)

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 204 utökas med en ny tur från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 212 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Ringbil linje 519 utökas med en ny tur från och med den 14 januari 2019. 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 100 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Visa all trafikinfo

Ledsagning

Det finns kostnadsfri ledsagning i kollektivtrafiken för personer med funktionsnedsättning eller särskilda behov. Se nedan var det finns och hur du gör för att boka ledsagning.

Ledsagning i Umeå

Vid Umeå busstation och Umeå C kan du få ledsagning:

∙ Till och från regionbuss, till och från tåg

∙  För byte mellan regionbussar,  byte mellan tåg

∙  För byte mellan regionbuss och tåg

∙  Ledsagning mellan Vasaplan och Umeå Busstation/Umeå C finns inte.


Vid Vasaplan kan du få ledsagning:

∙ Till och från alla region- och stadsbussar (utom bussen till Wasaline-färjan)

∙  För byte mellan alla bussar 


Vid bussterminalen vid Umeå universitetssjukhus och tågstation Umeå östra kan du få ledsagning:

∙ Till och från alla bussar, till och från tåg

∙  För byte mellan bussar,  byte mellan tåg

∙  För byte mellan buss och tåg

∙ Mellan bussen/tåget och sjukhusets centralhall eller biljettförsäljning- och vänthall

I sjukhusets centralhall jobbar entrévärdar vardagar som kan hjälpa dig vidare i sjukhuset efter ledsagningen.

 

Ledsagning i Skellefteå

Vid Skellefteå busstation på Södra Järnvägsgatan 35 kan du få ledsagning

∙ Till och från regionbuss

∙ För byte mellan regionbussar

 

Ledsagning med Norrtåg och SJ

Sedan tidigare har Norrtåg och SJ ledsagning vid stationerna i Vännäs, Vindeln, Umeå C, Bastuträsk och Jörn.
Det finns också på många andra ställen i Sverige.

 


Med ett samtal bokar du all ledsagning för din resa.

Beställ ledsagning senast 24 timmar före din resa. Kolla upp på förhand vilken buss- eller tågtur du vill åka med.

∙ Börjar din resa med buss så ringer du Reseservice på telefon 0771-25 10 20.

∙ Börjar din resa med SJ ringer du SJ på telefon 0771-75 75 75.

∙ Börjar din resa med Norrtåg ringer du Norrtåg på telefon 0771-44 41 11.

Du får en bekräftelse per e-post eller SMS.
Spara bekräftelsen, där finns bland annat nummer till telefonjouren.
Avbeställ ledsagning helst senast 12 timmar före resan.

 

Vad gäller för ledsagning?
Ledsagningen kostar inget för dig.
Ledsagaren och personalen vid telefonjouren kommer inte att överge dig, även
om det är långa förseningar, inställda tåg och bussar. De löser situationen i samråd
med dig.

När du bokar får du ange det mobilnummer du kommer att använda under resan.
Du får även ange vilken typ av ledsagningsbehov du har.

I bekräftelsen du får på din bokning framgår när, och var, du ska möta ledsagaren.


Dela

Facebook Twitter E-post

Nyheter

Tabussen.nu använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.