Biljettförsäljningen på Reseinfo: Skellefteå Busstation stängt torsdagen den 28 mars 2024 från kl. 10:15 och resten av dagen.
Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Störningar (2)
Biljettförsäljningen på Reseinfo: Skellefteå Busstation stängt torsdagen den 28 mars 2024 från kl. 10:15 och resten av dagen.
Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Tidtabellsförändringar (15)
Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 april 2024.
• Trafiknytt nummer 15 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 april 2024.
• Trafiknytt nummer 14 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 210 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 13 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 16 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 12 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 31 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 11 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 178 får en uppdaterad tidtabell från och med den 19 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 10 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 31 får en uppdaterad tidtabell från och med den 5 februari 2024.
• Trafiknytt nummer 09 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 428 får en uppdaterad tidtabell från och med den 22 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 08 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 418 får en uppdaterad tidtabell från och med den 22 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 07 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 16 får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 06 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 162 får en uppdaterad tidtabell från och med den 12 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 05 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 709 får en uppdaterad tidtabell från och med den 12 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 04 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 03 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 167 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 02 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Linje 162 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 januari 2024.
• Trafiknytt nummer 01 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)
Det finns kostnadsfri ledsagning i kollektivtrafiken för personer med funktionsnedsättning eller särskilda behov. Se nedan var det finns och hur du gör för att boka ledsagning.
Ledsagning i Umeå
Vid Umeå busstation och Umeå C kan du få ledsagning:
∙ Till och från regionbuss, till och från tåg
∙ För byte mellan regionbussar, byte mellan tåg
∙ För byte mellan regionbuss och tåg
∙ Ledsagning mellan Vasaplan och Umeå Busstation/Umeå C finns inte.
Vid Vasaplan kan du få ledsagning:
∙ Till och från alla region- och stadsbussar (utom bussen till Wasaline-färjan)
∙ För byte mellan alla bussar
Vid bussterminalen vid Umeå universitetssjukhus och tågstation Umeå östra kan du få ledsagning:
∙ Till och från alla bussar, till och från tåg
∙ För byte mellan bussar, byte mellan tåg
∙ För byte mellan buss och tåg
∙ Mellan bussen/tåget och sjukhusets centralhall eller biljettförsäljning- och vänthall
I sjukhusets centralhall jobbar entrévärdar vardagar som kan hjälpa dig vidare i sjukhuset efter ledsagningen.
Ledsagning i Skellefteå
Vid Skellefteå busstation på Södra Järnvägsgatan 35 kan du få ledsagning
∙ Till och från regionbuss
∙ För byte mellan regionbussar
Ledsagning med Norrtåg och SJ
Sedan tidigare har Norrtåg och SJ ledsagning vid stationerna i Vännäs, Vindeln, Umeå C, Bastuträsk och Jörn.
Det finns också på många andra ställen i Sverige.
Med ett samtal bokar du all ledsagning för din resa.
Beställ ledsagning senast 24 timmar före din resa. Kolla upp på förhand vilken buss- eller tågtur du vill åka med.
∙ Börjar din resa med buss så ringer du Serviceresor på telefon 0771-25 10 20.
∙ Börjar din resa med SJ ringer du SJ på telefon 0771-75 75 75.
∙ Börjar din resa med Norrtåg ringer du Norrtåg på telefon 0771-44 41 11.
Du får en bekräftelse per e-post eller SMS.
Spara bekräftelsen, där finns bland annat nummer till telefonjouren.
Avbeställ ledsagning helst senast 12 timmar före resan.
Vad gäller för ledsagning?
Ledsagningen kostar inget för dig.
Ledsagaren och personalen vid telefonjouren kommer inte att överge dig, även
om det är långa förseningar, inställda tåg och bussar. De löser situationen i samråd
med dig.
När du bokar får du ange det mobilnummer du kommer att använda under resan.
Du får även ange vilken typ av ledsagningsbehov du har.
I bekräftelsen du får på din bokning framgår när, och var, du ska möta ledsagaren.
Dela