Hoppa till innehåll

Störningar (7)

Hållplats Nygatan i riktning mot Vasaplan är tillfälligt indragen på grund av att Västra Norrlandsgatan är avstängd delen från Rådhusesplanaden och österut.

Detta påverkar linje 105 och 126 som inte kan trafikera avstigningshållplatsen Nygatan. Resenärer hänvisas istället till att kliva av vid Vasaplan.
Hållplatsen beräknas kunna trafikera igen från och med den 10 september.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Uppdatering 2018-08-16 
De förändrade tiderna fortsätter att gälla efter den 17 augusti på grund av att vägarbetet har förlängts.
Linje 341 återgår till ordinarie tidtabell den 24 september.

_____________________________________________

Linje 341 mellan Ammarnäs och Sorsele och omvänt får förändrade tider på grund av vägarbete.

Linje 341 med avgångstid 12:45 från Ammarnäs till Sorsele blir tidigarelagd och kommer att avgå 12:20 från Ammarnäs.

Linje 341 med avgångstid 11:15 från Sorsele till Ammarnäs blir tidigarelagd och kommer att avgå 10:45 från Sorsele.

Se bild på tidtabellen nedan. De tillfälligt förändrade avgångarna trafikeras i tidtabellen med anmärkning c (turen går endast perioden 25 juni- 17 augusti). 

Denna tidtabell gäller mellan den 25 juni till och med den 23 september. 
 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Uppdatering:

Linje 15 återgår till ordinarie färdväg genom Brännland från och med måndag den 20 augusti.

__________________________________

Linje 15 mellan Umeå - Vännäs har förändrad färdväg på grund av dålig väg.

Turen kan inte köra genom Brännland utan kommer istället att köra via E12.

Resande från hållplats Brännland och Brännland skola hänvisas till hållplats Brännland E12 Östra och Brännland E12.

Vi uppdaterar texten när linje 15 återgår till ordinarie färdväg.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Uppdatering:

Linje 131, 132 och 133 återgår till ordinarie färdväg från och med måndag den 20 augusti. 

_____________________________________

Linje 131, 132 och 133 får förändrad körriktning i Brännland för turer som kommer från Umeå. Detta beror på tillfälligt infartsförbud. 
Detta innebär att resenärer som reser från hållplats Brännland och Brännlands skola med en tur som kommer från Umeå ska stå på motsatt sida av vägen.
Se bifogad karta. 


Vi uppdaterar texten när linjerna återgår till ordinarie färdväg.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 39 mellan Bjurholm och Lycksele får tillfälligt förändrade tider från och med måndag den 20 augusti på grund av vägarbete mellan Knaften och Lycksele.
De tillfälligt förändrade tiderna gäller tills vägarbetet är klart. Vägarbetet beräknas vara klart den 3 september. 

Linje 39 med avgångstid 06:40 från Bjurholm till Lycksele tidigareläggs med 20 minuter från Bjurholm och får avgångstid 06:20 istället för 06:40.

Linje 39 med avgångstid 16:05 från Lycksele till Bjurholm senareläggs med 20 minuter från Knaften. Avgångstid från Knaften blir 16:50 istället för 16:30.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Hållplatsen vid Bayhill center i Hemavan, i riktning mot Storuman, har tillfälligt flyttats till korsningen Berglundsvägen/E12 i västlig riktning.  

Hållplatsen flyttas på grund av vägarbete.

Vi uppdaterar texten när den återgår till ordinarie hållplatsläge.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Hållplats Kungsgatan (riktning in mot Vasaplan) dras tillfälligt in på grund av restaurang Peppes ombyggnation.
Linjer som berörs är 55, 105, 126 och 127.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Tidtabellsförändringar (33)

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 maj 2018. 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 335 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 maj 2018. 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 maj 2018. 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 16 april 2018. 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Ringbil linje 519 får en uppdaterad tidtabell från och med den 6 april 2018. 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 420 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 mars 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Ringbil linje 653 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 mars 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 436 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 mars 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 mars 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 124 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 55 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 15 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 303 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 301 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 36 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 februari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 436 får en uppdaterad tidtabell från och med den 25 januari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 428 får en neddragning i tidtabellen från och med den 26 februari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 27 får en indragen hållplats från och med den 22 januari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 224 får en uppdaterad tidtabell från och med den 22 januari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 218 får en uppdaterad tidtabell från och med den 22 januari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 110 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13
januari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 109 utökas med två turer lördag och söndag från och med den 13
januari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Ringbil linje 573 får en uppdaterad tidtabell från och med den 12 januari. 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Ringbil linje 570 får en uppdaterad tidtabell från och med den 12 januari. 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Tidigarelagd avgångstid från och med den 13 januari 2018.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Tidigarelagd avgångstid från och med den 13 januari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Ändrad starthållplats från och med 8 januari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Ändrad starthållplats från och med 8 januari 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Ringbilen linje 651 utökas med två turer från och med 22 december.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 31 har en uppdaterad tidtabell.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Linje 212 är flyttad och trafikeras i stället som linje 210.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Tillkommen hållplats för linje 418.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Visa all trafikinfo

Tickets And Prices

Where can I select and pay for my journey?

At our sales points:
We have sales points located throughout the county.
You can buy tickets and get information at Travel information centres (Reseinfo) and bus stations. You pay for your journey by credit/debit card or cash.

These are our most commonly sold tickets:
(If you want to know more about which tickets are available please contact customer service)

Single ticket
The single ticket is valid for full distance including any change during a single calendar day.  Stopover is not allowed except where required for timetable reasons, for switching to the nearest departure to the current destination. The single ticket does not transfer to city traffic in Umeå or Skellefteå.

Pre-purchased single ticket must be registered in the bus's card reader upon boarding. The receipt of the ticket is a valuation ticket and should always be kept and you will be able to show tickets to the ticket controller.

Single ticket is available for both adults, children, youth and senior. The price for children corresponds to about 50% of the adult price. Pre-purchased single tickets are valid for six months from the date of purchase.

Journeys by discount card (purchase and loading of card)

You can charge a discount card with any number of trips between two resorts, but at least 6 and a maximum of 40 trips, including any changes. You can buy discount tickets on the bus or at one of our sales agents. The card is registered upon boarding in the bus card reader.

Discount cards are available for adults, children, youth and senior.  The price for children corresponds to about 50% of the adult price. The discount ticket price is approximately 23% lower than the single fare for each trip.

The validity of the card is twelve months after the first trip. The first trip must be made within six months from the date of purchase.

Because the discount card is not personal, several people can travel on the same card at the same time. Notify the driver how many trips you want to be deducted from the card.

It is not allowed to use the card on a different route than the one specified.

If the relation to the discount card is valid for Skellefteå, the card will also apply for a changeover within 1 hour from the estimated time of arrival to Skellefteå city traffic.

If the relation to the discount card is valid for Umeå, the card also applies for a changeover within 1 h from the estimated time of arrival to Umeå city traffic.

If the relation to the discount card is valid for Umeå, the card also applies for a changeover within 1 h of the estimated time of arrival to the airport bus in Umeå.

When buying a discount card, in case you dont already have a buscard , a card fee (f. 25 kr) is added to the price.

30-day period travel passes

The periodic card is a relationship-based and price-dependent travel certificate valid for 30 days from the first trip. The period card applies to unlimited travel on the specified route during the validity period and also applies to Norrtåg. It is not allowed to use the card on a different route than the one specified. The card is not personal.

If the relationship on the periodic card is valid for Skellefteå, the card also applies to the urban traffic in Skellefteå Centrum.

If the relationship on the period card is valid for Umeå, the card also applies to the urban and airport buses in Umeå.

Periodic cards can be purchased on the bus or at one of our sales representatives in the county. The first trip on a pre-purchased card must be made within six months from the date of purchase. Periodic cards can be upgraded with new 30-day periods in the same way as purchase.

When buying a period card,  in case you don't already have a buscard , a card fee (f. 25 kr) is added to the price.

Please note that periodic cards for children can not be purchased with voucher.

Reskassa

You can charge a buscard with any amount (minimum 100 max 3000 kr) and travel for an indefinite period. With Reskassa, each single ticket will be 15% cheaper (The discount does not apply to Norrtåg or the airport bus in Skellefteå). The buscard is not personal.

Reskassa can be used on Länstrafik's buses in Västerbotten, on the city buses in Umeå and Skellefteå and aboard Norrtåg.
Reskassa can be used on the airport buses in Umeå and Skellefteå.

You can also use it on buses in Västernorrland, Norrbotten and the region of Jämtland / Härjedalen.

When buying a travel card,  in case you don't already have a buscard , a card fee (f. 25 kr) is added to the price.

 

In the web shop:
If you have a bus pass, you can load it with all types of journeys and days via our Web shop.

To log into the web shop you must first create a user account and enter the card number of the bus pass you wish to load. Please note that it can take up to 24 hours until your journeys are available on the card – so ensure you load it in good time.

On the bus:
You can only pay for your journey by credit/debit card on the bus.


Dela

Facebook Twitter E-post

Nyheter

Tabussen.nu använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.