Ansökan om förseningsersättning Fyll i ansökan nedan Vad var det som gick fel med din resa? * Beskriv med text vad som gick fel med din resa. Bifoga fil När man ansöker om förseningsersättning/kompensationskrav för sin resa ska alltid busskortsnummer anges om man rest på ett busskort. Enkelbiljett, taxikvitto eller kvitto på annat utlägg ska skickas in i original till Länstrafiken i Västerbotten AB, Box 158, 901 04 Umeå. Märk kuvertet: Reklamation Resdag * Uppge vilken dag du reste. Välj datum i kalendern. Linjenummer * Skriv vilken busslinje du åkte med. Sträcka (från-till) * Beskriv sträckan du åkte. Från och till. Avgång, ordinarie tid * Skriv avgångstid enligt tidtabell. Avgång, verklig tid * Skriv när bussen åkte från hållplatsen. Ankomst, ordinarie tid * Skriv ankomsttid enligt tidtabell. Ankomst, verklig tid * Skriv när bussen kom fram till hållplatsen eller busstationen. Busskortsnummer /Biljett-ID * Fyll i ditt busskortsnummer om du åkt med busskort eller Biljett-ID om du löst din biljett i appen. Har du inte haft någon biljett eller löst din biljett ombord på bussen skriver du det. Så här löste jag min resa * Jag reste med bussen och blev försenad 20-39 minuter Jag reste med bussen och blev försenad 40-59 minuter Jag reste med bussen och blev försenad 60 minuter eller mer Jag tog egen transport - Taxi Jag tog egen transport - Egen bil Annat Kontaktuppgifter till dig som resenär Namn * Skriv ditt för- och efternamn. Telefonnummer * Fyll i ditt telefonnummer. E-post * Fyll i din e-post adress. Kontohavarens betaltjänsteleverantör (bank) Utbetalning direkt in på ditt bankkort fungerar ej, sker endast till ditt bankkonto. Clearingnummer Normalt är clearingnumret de första fyra siffrorna i kontonumret. Swedbank har ibland fem siffror. Kontonummer Samtycke * Jag samtycker till att Länstrafiken i Västerbotten och deras personuppgiftsbiträde sparar och behandlar mina personuppgifter för att kunna behandla min ersättningsansökan. Efter återkoppling och att ärendet är avslutat raderas dina personuppgifter från våra register inom 24 månader.” Spamskydd * Kryssa i spamskyddet för att visa att du inte är en robot. Dela Facebook Twitter E-post
14 augusti, 2023 Nu kan du köpa periodkort 30 dagar med studentrabatt i Ultras app För att få denna studentrabatt på lokalbussarna måste du vara 26 år och äldre och folkbokförd i Umeå.
3 juli, 2023 Fantastiska siffror för Ultra Vi har mycket positivt att berätta om Ultra och Umeås lokaltrafik nu inför sommaren. Tack vare dig som resenär kan vi presentera flera fina siffror och resultat.
3 juli, 2023 Trevligheter i våra sociala kanaler Under sommaren tipsar vi om att hålla koll i Ultras sociala kanaler på Facebook och Instagram.