Störningar (6)


Linje 36 med avgångstid 13:50 från Sorsele till Lycksele är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 36 med avgångstid 09:10 från Lycksele till Sorsele är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 31 med avgångstid 04:45 från Tärnaby till Umeå är inställd sträckan Tärnaby till Johan skyttes. Bussen kommer att avgå enligt tidtabell från Lycksele.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med vägarbete finns det en ökad risk för förseningar för linje 442 på sträckan mellan Svanabyn och Dorotea.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med ett broarbete över Vomjån finns det en ökad risk för förseningar på linje 14, 45, 46, 48 och 429 på sträckan mellan Vilhelmina och Dorotea.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med ett vägarbete finns det en ökad risk för förseningar på linje 12, 20 & 100, på sträckan mellan Umeå & Skellefteå.

Om du har möjlighet, ta en tidigare avgång.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (36)


Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 december 2025.
• Trafiknytt nummer 82

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 81

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 76

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 77

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 78

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 79

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 80

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 34, 43 och 304 får en uppdaterad tidtabell från och med den 11 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 72

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 16, 114, 115 och 137 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 73

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 212 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 74

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 204 och 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 75

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 23, 32, 204, 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 70

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 155 får en uppdaterad tidtabell från och med den 25 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 71

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 315 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 65

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 301 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 66

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 249 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 67

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 251 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 68

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 252 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 69

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 128 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 64

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 122 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 63

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 34 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 61

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 140 får en uppdaterad tidtabell från och med den 6 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 62

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 17 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 57

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 58

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 212 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 59

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 217 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 60

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 315 får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 56

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 55

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 32 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 52

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 218 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 53

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 207 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 54

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 220 får en uppdaterad tidtabell från och med den 25 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 51

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 129 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 47

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 101, 103, 104, 106, 109, 110 och 111 får en uppdaterad tidtabell från och med den 18 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 45

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 135 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 46

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 augusti 2025.
• Trafiknytt nummer 44

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Periodbiljett

Reser du samma sträcka dagligen och under minst en månad så är troligen en periodbiljett det mest fördelaktiga för dig.

Periodbiljetter är ett relationsbundet och i pris avståndsberoende färdbevis och gäller för obegränsat antal resor på den bestämda sträckan under giltighetstiden och gäller även för Norrtåg. Överstiger sträckan för enkelresa 67 km blir periodbiljetten automatiskt en Länsbiljett.

Periodbiljetter köper du enklast i appen, på Mina Sidor eller hos något av våra försäljningsombud i länet. 

Villkor för periodbiljetter

Periodbiljetten är giltigt i 30 dagar från första resan. Du som resenär väljer själv vilken sträcka du önskar att ladda på. Är biljetten laddad med en punkt i Umeå eller i Skellefteå ingår även tätortstrafiken i Skellefteå / Umeå. Ställs sträckan på biljetten att gälla till Umeå ingår även resor med flygbussen i Umeå.

Det är inte tillåtet att utnyttja biljetten på annan sträcka än den angivna. Biljetten är inte personlig.

Första resan behöver göras inom 180 dagar från inköpsdatum. Görs inte den första resan inom dessa dagar förfaller resorna. 

Vid köp av periodbiljett till kort, i de fall resenären inte har något kortämne sedan tidigare, läggs en kortavgift på priset. Kortavgiften är 50 kronor. Observera att periodbiljetter till barn inte kan säljas mot rekvisition.

Aktivering av periodbiljetter på tågen

För resenärer som reser på tåg med periodbiljett så måste resenären själv säkerställa att biljetten är aktiverad. Kan göras genom att besöka ett fysiskt reseinfokontor, bemannad busstation eller ombord på bussen. Går också att aktivera genom att byta bärare till appen och sedan byta tillbaka till kort.