Störningar (5)


Linje 31 med avgångstid 17:20 från Hemavan till Umeå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 21 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med vägarbete finns det en ökad risk för förseningar för linje 442 på sträckan mellan Svanabyn och Dorotea.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med ett broarbete över Vomjån finns det en ökad risk för förseningar på linje 14, 45, 46, 48 och 429 på sträckan mellan Vilhelmina och Dorotea.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med ett vägarbete finns det en ökad risk för förseningar på linje 12, 20 & 100, på sträckan mellan Umeå & Skellefteå.

Om du har möjlighet, ta en tidigare avgång.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (35)


Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 81

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 76

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 77

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 78

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 79

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 80

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 34, 43 och 304 får en uppdaterad tidtabell från och med den 11 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 72

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 16, 114, 115 och 137 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 73

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 212 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 74

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 204 och 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 november 2025. 
• Trafiknytt nummer 75

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 23, 32, 204, 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 70

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 155 får en uppdaterad tidtabell från och med den 25 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 71

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 315 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 65

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 301 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 66

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 249 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 67

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 251 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 68

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 252 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 69

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 128 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 64

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 122 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 63

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 34 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 61

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 140 får en uppdaterad tidtabell från och med den 6 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 62

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 17 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 57

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 58

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 212 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 59

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 217 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 60

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 315 får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 56

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 55

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 32 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 52

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 218 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 53

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 207 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 54

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 220 får en uppdaterad tidtabell från och med den 25 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 51

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 129 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 47

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 101, 103, 104, 106, 109, 110 och 111 får en uppdaterad tidtabell från och med den 18 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 45

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 135 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 46

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 augusti 2025.
• Trafiknytt nummer 44

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Störningar (1)


Linje 1, 2 kommer inte trafikera hållplats Hermelinvägen i riktning mot Ersboda mellan 07:00 till 18:00. Resande hänvisas till hållplats Mariebergsskolan och Fogvägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Instruktion Mina sidor

Så här använder du Mina sidor

Logga in
Har du redan ett kontot i appen Tabussen.nu eller Ultra - Umeås lokaltrafik så kan du logga in med samma användarnamn och lösenord. När du loggar in första gången behöver du godkänna användarvillkoren.

Skapa konto
Har du inte ett konto i någon av apparna sedan tidigare klicka du på knappen registrera konto.
Ange den mejladress du vill ska vara kopplad till kontot.
Fyll i ett lösenord som uppfyller kraven.
Öppna din mejl och klicka på länken för att verifiera din mejladress.
Nu är din användare skapad och du kan logga in.

Beställ nytt busskort
Klicka på "Biljettbärare" i menyraden.
Klicka på "Beställ ett nytt busskort"
Fyll i adressen som du vill få kortet skickat till.
Vill du beställa mer än 1 kort bockar du i "Beställ mer än ett busskort" och anger hur många du vill ha, max 5 st.
Klicka på "lägg till i varukorgen"
Klicka sedan på varukorgen uppe till höger.
Välj betalmedel och acceptera användarvillkoren.
Klicka på "slutför köpet".
Kortet skickas till den angivna adressen inom 5-10 arbetsdagar.
Observera att du inte kan beställa kort och köpa biljett samtidigt utan att det behöver vara 2 separata köp.

Registrera busskort
Klicka på "Biljettbärare" i menyraden.
Klicka på "Registrera busskort"
Fyll i busskortets nummer som finns på baksidan av kortet.
Ange vad du vill att kortet ska heta tex. Jobbkort.
Klicka på knappen "Registrera kort".
Klart.

Köpa ny biljett
När du loggat in klickar du på knappen "Köp ny biljett".
Vill du köpa biljett för ultra eller länsbiljett så klickar du ner menyn "Välj biljett" under "Områdesbiljett".
Vill du köpa biljett för regiontrafiken behöver du välja "Sök & köp".
Ange mellan vilka hållplatser du vill resa och klicka sedan på "välj biljett".
Välj om du vill ha en enkel, rabatt eller periodbiljett.
Behöver du ändra ålderskategorin klicka du på knappen "Ändra".
När du är klar med dina val klickar du på "Lägg till i varukorgen".
Klicka sedan på varukorgen uppe till höger.
Välj vilket betalmedel du vill betala med, bocka i att du accepterar användarvillkoren och klicka sedan på "Slutför köp". När köpet är genomfört ligger biljetten under "redo att användas". Kontrollera att biljetten är kopplad till korrekt bärare (kort eller app). Om du vill byta bärare, eller om biljetten inte har någon bärare till att börja med, klickar du på "Flytta biljett" och väljer ett alternativ från listan.

Byta biljettbärare
Klicka på de tre prickarna på den biljett du vill flytta.
Välj "Flytta biljetten" i listan.
Välj den nya bäraren i listan och klicka sedan på flytta biljett.
Antal gånger man kan byta bärare är begränsat per biljett.

Ge bort biljett
Klicka på de tre prickarna på den biljett du vill ge bort.
Välj "Ge bort biljett" i listan.
Välj om du vill skicka biljetten till någons email eller till någons busskort genom att fylla i epost eller busskortsnummer som finns på baksidan av busskortet.
Klicka sedan på "Skicka biljett"
Observera att för att kunna ge bort en biljett så får den inte vara aktiverad.