Störningar (10)


Linje 114 kan under vecka 45 inte trafikera hållplats Hjuksbäck & Norrbyn.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 11, 105, 126 kan mellan kl 21:00 till kl 05:00 den 27/10 till den 30/10 tillfälligt inte trafikera hållplats Kungsgatan, Nygatan & Tegsborg. Resande hänvisas till hållplats Vasaplan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 110 kan för tillfället inte trafikera hållplats Artediskolan. Resande hänvisas till hållplats Nordmaling centrum.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 23, 32, 204, 205, 700, 710, 753, 769 trafikerar åter Boliden Busstation från och med måndagen den 27 oktober. I samband med detta blir hyllplatserna Myrgatan, Tallgatan och Margaretavägen permanent indragna.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 34 kan för tillfället inte trafikera hållplats Älgsjö.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med vägarbete finns det en ökad risk för förseningar för linje 442 på sträckan mellan Svanabyn och Dorotea.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med ett broarbete över Vomjån finns det en ökad risk för förseningar på linje 14, 45, 46, 48 och 429 på sträckan mellan Vilhelmina och Dorotea.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 211 kan för tillfället inte trafikera hållplats Båtvik E4. Resande hänvisas till tillfällig hållplats vid Båtvik vändzon 895.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 301 kommer från och med 18 augusti inte kunna trafikera hållplatser Tväråträsk, Skoträsk, Öresund, Granträskvägen, Lycksaberg, Stenträsk, Norrbyberg och Rusele pga broarbete.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med ett vägarbete finns det en ökad risk för förseningar på linje 12, 20 & 100, på sträckan mellan Umeå & Skellefteå.

Om du har möjlighet, ta en tidigare avgång.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (70)


Linje 23, 32, 204, 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 70

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 155 får en uppdaterad tidtabell från och med den 25 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 71

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 315 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 65

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 301 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 66

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 249 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 67

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 251 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 68

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 252 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 69

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 128 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 64

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 122 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 63

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 34 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 61

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 140 får en uppdaterad tidtabell från och med den 6 oktober 2025. 
• Trafiknytt nummer 62

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 17 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 57

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 58

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 212 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 59

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 217 får en uppdaterad tidtabell från och med den 29 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 60

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 315 får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 56

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 55

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 32 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 52

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 218 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 53

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 207 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 september 2025. 
• Trafiknytt nummer 54

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 220 får en uppdaterad tidtabell från och med den 25 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 51

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 410 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 50

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 417 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 49

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 162 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 48

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 129 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 47

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 101, 103, 104, 106, 109, 110 och 111 får en uppdaterad tidtabell från och med den 18 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 45

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 135 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 46

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 augusti 2025.
• Trafiknytt nummer 44

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 118 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 juli 2025. 
• Trafiknytt nummer 43

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Ringbilar i Malå upphör från och med den 1 augusti 2025. 
• Trafiknytt nummer 42

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 och 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 19 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 40

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 19 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 41

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 100 får en uppdaterad tidtabell från och med den 19 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 39

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 117, 136, 138, 140, 141 och 143 får en uppdaterad tidtabell från och med den 12 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 38

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 35


• Trafiknytt nummer 37

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 5 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 32

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 5 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 33

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 100 får en uppdaterad tidtabell från och med den 5 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 34

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 217 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 april 2025. 
• Trafiknytt nummer 31

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 17 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 30


 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 225 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 28

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 260 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 29

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 27 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 24

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 36 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 25

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 37 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 26

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 27

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 132 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 23

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 22

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 11 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 21

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 19

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 20

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 18

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 17

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 16

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 15

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 14

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 13

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 12

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 339 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 10

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 9

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 335 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 8

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 7

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 6

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 5

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 242 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 1

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 2

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 3

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 december 2024.


 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Störningar (2)


Hållplatsen Klintvägen i riktning mot Carlshöjd kommer vara tillfälligt flyttad från och med 21 oktober. Den tillfälliga hållplatsen är ca 50 meter söder om ordinarie läge.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 1, 5, 8, 9 kommer inte trafikera hållplats Järnvägsgatan. Resande hänvisas till hållplats Länsstyrelsen och Östermalmsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

FAQ Företagsportalen

Här har vi samlat vanliga frågor och svar som rör Företagsportalen.

Här fyller vi på med frågor och svar eftersom.  

Frågor och svar om Företagsportalen

  • Utse en person hos er att bli företagsadministratör.

Det första steget ni måste göra är att bestämma en person hos er som ska vara företagsadministratör och vara den som administrerar erat konto i företagsportalen. (Ni kan efter att kontot är skapat lägga till fler företagadministratörer eller avdelningsadministratörer till erat konto)

 

  • Fyll i ansökningsformuläret

Företagsadministratören måste sedan fylla i ansökningsformuläret till vår företagsportal.
Gå in på: https://ltv.snowracer.viatic.se/ , Klicka på ansök om konto och fyll sedan i formuläret.

 

  • Skapa avdelningar

Klicka på Avdelningar och Skapa alla avdelningar som ni ska ha, faktureringsunderlaget delas upp utefter referens som ni anger på avdelningen.(Ni behöver inte ange någon löneadministratör eller verksamhetsadministratör på avdelningen om ni inte vill.)

  • Skapa resenärer

Klicka på Resenärer, Lägg upp de resenärer som ni vill ha på varje avdelning och skriv in vilken kreditgräns på kort eller i app som varje resenär ska ha.

 

Korten kan ni införskaffa genom att besöka närmaste bemannade busstation, Reseinfokontor eller maila en beställning till oss på foretag@tabussen.nu

Självklart! Kontakta oss på foretag@tabussen.nu så hjälper vi er vidare i frågan.

De gamla företagskorten fungerar till dess att vi installerat det nya betalsystemet i bussarna. Exakt datum för detta är ej klart.

Vi kommer inte att ställa ut fler företagskort av den gamla sorten.
Vi jobbar vidare med vårt nya system där samtliga busskort behöver vara av den nya standarden. 

 

Anledningen till att det inte går att använda Tjänsteresa på kort som betalmedel ombord på bussen är att det nya betalsystemet ännu inte är installerat på bussarna.

När detta kan komma att ske är ännu inte klart, vi kommer uppdatera informationen på hemsidan så snart vi har ett datum.

Då kan ni använda er utav funktionen "skicka biljett" i företagsportalen för att skicka en biljett till ett busskort eller konto i appen.

Det är möjligt att ha biljetter på de nya busskorten. Detta genom att köpa en biljett i vår företagsportal och skicka till en bärare som kan vara ett nytt busskort eller ett konto i appen.

För att kunna skicka biljetter till ett busskort behöver ni ha ett blått busskort som ni kan ladda biljetterna på. Korten kan ni köpa genom att besöka närmaste bemannade busstation, Reseinfokontor eller maila er beställning till oss på foretag@tabussen.nu

Senare kommer det att finnas en lösning som liknar de gamla företagskorten. De nya busskorten kommer inte gå att använda som betalmedel på bussen förrän vi installerat det nya betalsystemet i alla våra bussar.

Utöver Tjänsteresa i app och Tjänsteresa på kort (Ännu inte aktivt förrän betalsystemet är installerat i bussarna) kan ni köpa från hela vårat produktutbud.

I företagsportalen kan företagskunder även kan köpa Rabattbiljetter med 20 resor.

Mer information finns: Biljetter

Det kan bero på flera olika anledningar.

  • Har du skrivit rätt kortnummer när du försöker lägga till kortet?
  • Har ni redan använt kortet för "Tjänsteresa på kort" kan ni inte använda kortet som bärare för biljetter ni skickar till kortet.
  • Kontrollera att resenären har en giltig epostadress, det får bland annat inte finnas med åäö, eller siffror efter com/.se/.nu.
  • Har du hämtat ut ett helt nytt kort hos en busstation eller reseinfokontor, och du kontrollerat punkterna ovan, kontakta oss på foretag@tabussen.nu så hjälper vi dig.

 

  • Har du skrivit rätt kortnummer när du försöker lägga till kortet?
  • Har kortet "Tjänsteresa på kort" kopplat till sig går det inte att skicka biljett till kortet.
  • Kontrollera att resenären har en giltig epostadress, det får bland annat inte finnas med åäö, eller siffror efter com/.se/.nu.
  • Har du hämtat ut ett helt nytt kort hos en busstation eller reseinfokontor, och du kontrollerat punkterna ovan, kontakta oss på foretag@tabussen.nu så hjälper vi dig.

Den enda biljetten som fungerar ombord på Norrtåg är Periodbiljetten / Länsbiljetten.

Ni kan ställa ut periodbiljetter genom att använda er utav "Skicka biljett" i företagsportalen, antingen till ett busskort eller till ett resenärskonto i appen.

Biljetten måste aktiveras innan ombordstigning på Norrtåg för att kunna användas.

När du har loggat in i företagsportalen klickar du på  "Statistik & Rapporter" och sedan på "Fakturaspecifikationer".

När du ska lägga till Företagsfaktura / Tjänsteresa i app på en befintlig resenär i företagsportalen gör du såhär:
  • Gå in på Resenärer.
  • Klicka på den resenären du önska koppla Tjänsteresa i app till.
  • Scrolla ner till "kreditgränser" och fyll i Maxbelopp för kredit på app och ange det belopp som ni önskar ha som maxbelopp per månad.
  • Klicka på spara ändringar.
  • Gå in på resenären igen.
  • Klicka på + Lägg till tjänsteresa i app.
  • Fyll i kreditgräns (samma belopp som maxbelopp för kredit på app)
  • Klicka på lägg till i varukorg.
  • Klicka på godkänn beställning.
 
När du gjort detta i företagsportalen går ett sms ut till den resenären med instruktioner på hur denne lägger till betalmedlet i appen.

  • Kontrollera att mobilnumret som angetts på resenären är korrekt.
  • Är mobilnumret inte korrekt måste du radera resenären och lägga upp den på nytt igen med korrekt mobiltelefonnummer och sedan ställa ut tjänsteresa i app på nytt igen.

 

Ja - Gå in på resenären, scrolla ner till aktiva biljetter.
På den som heter Tjänsteresa i app, klicka på radera kreditgräns.
Gå in på resenären på nytt, klicka på + Lägg till tjänsteresa i app och beställ på nytt.
Då skickas en ny verifieringskod ut via sms till resenären.