Disturbances (12)


Mellan den 6-7 juni kommer linje 16 tillfälligt inte kunna trafikera hållplatserna Ringvägen, Hantverkarvägen och Vindeln Centrum. Resande hänvisas till hållplats Vindeln Resecentrum och Vindeln Innovation Park.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med ett vägarbete finns det en ökad risk för förseningar på linje 17 & 143 på sträckan mellan Umeå & Skellefteå.

Om du har möjlighet, ta en tidigare avgång.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 12, 20 kommer fr.om. 19/5 inte trafikera hållplats N Heden. Resande hänvisas till hållplats Gumboda och Ånäset E4.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 211 kan för tillfället inte trafikera hållplats Båtvik E4. Resande hänvisas till tillfällig hållplats vid Båtvik vändzon 895.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 23, 32, 204, 205, 700, 710, 753 & 769 kan från och med måndagen den 12 maj inte trafikera hållplatserna Boliden Busstation, Myrgatan, Tallgatan & Margaretavägen. Resande hänvisas till hållplats Kapellgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 16, 114, 115, 132, 133, 137 kan från 5e maj inte trafikera hållplats Magasinsgatan. Resande hänvisas till hållplats Vasaplan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 11, 15, 55, 105, 126 kan från 5 maj inte trafikera hållplats Nygatan. Resande hänvisas till hållplats Vasaplan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med ett vägarbete finns det en ökad risk för förseningar på linje 12, 20 & 100, på sträckan mellan Umeå & Skellefteå.

Om du har möjlighet, ta en tidigare avgång.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 22, 225, 260 kan för tillfället inte trafikera hållplats Söder Torg. Resande hänvisas till hållplats Sunnanåskolan och Campus.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122 och 124 kan för tillfället inte trafikera hållplats Klaravägen & Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Eriksdal och Centralgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 123 kan för tillfället inte trafikera hållplats Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Klaravägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Time table changes (41)


Linje 12 och 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 19 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 40

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 19 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 41

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 100 får en uppdaterad tidtabell från och med den 19 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 39

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 117, 136, 138, 140, 141 och 143 får en uppdaterad tidtabell från och med den 12 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 38

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 35


• Trafiknytt nummer 37

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 23, 32, 204 och 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 12 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 36

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 5 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 32

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 5 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 33

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 100 får en uppdaterad tidtabell från och med den 5 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 34

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 217 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 april 2025. 
• Trafiknytt nummer 31

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 17 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 30


 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 225 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 28

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 260 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 29

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 27 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 24

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 36 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 25

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 37 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 26

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 27

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 132 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 23

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 22

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 11 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 21

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 19

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 20

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 18

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 17

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 16

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 15

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 14

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 13

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 12

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 339 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 10

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 9

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 335 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 8

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 7

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 6

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 5

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Ringbilar i Norsjö upphör från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 4

Linje 242 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 1

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 2

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 3

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 december 2024.


 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Disturbances (2)


Från och med den 16/6 kommer Linje 1, 5, 8, 9 inte kunna trafikera hållplats Fabriksgatan, Länsstyrelsen, Östra Strandgatan, Järnvägsgatan och Östermalmsgatan. Detta på grund av vägarbete.

Resande hänvisas till hållplats Församlingsgården och Universitetssjukhuset.

Arbetet beräknas pågå till och med den 24/8.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Pga ett vägarbete så har hållplats Marieberg i riktning mot Mariehems Centrum flyttats ca 75 meter närmare Mariehemsvägen och hållplats Marieberg i riktning mot Fogvägen/Ersboda flyttas ca 50 meter västerut.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Information about new bus passes

On this page, we have ongoing information on how to proceed in the transition to new bus cards. The work will take place gradually. The new bus cards already work to tap on the bus. This is part of the work on a new payment and ticketing system.

2025-05-19

Now the new bus cards apply

From 19 May, the new blue bus cards are valid on board the bus. With the exception of those who travel with a Corporate Card, see the post below from 13 May. 

If you have not had time to go up your trips on your old bus card, you can take the card to a staffed bus station or Reseinfo and we will help you. 

2025-05-13

Business travel - you need to have both bus passes with you for a period of time

From 26 May, the upgrade to the new payment system on board the buses has begun. This will be done gradually on all buses in the county. During this time, you need to bring both bus cards, the old and the new, for business trips. On the buses that have been updated, the new bus cards apply, and on those that have not been updated, the old company cards apply. The driver can inform you which card is valid on the specific bus. 

Keep your old company card until we update the information here and in the app that all the buses are up to date. When the installation is complete, only the new bus cards will apply. 

Don't have a new bus card for your business trips yet? Contact your employer or email us at  foretag@tabussen.nu 

If you use business travel via the app or use the "send ticket" function in the Company Portal, you are not affected by this. 

2025-05-02

Reminder - Our webshop and My Bus Card service will be replaced

As we have previously announced, our webshop and My Bus Card will be replaced by the new My Pages service. With an account in My Pages, you can buy your trips, give away trips, move trips between bus cards and apps. There you can also see your remaining trips or days. If you register your new bus card in My Pages, you also secure your journeys or tickets.  

Read more about My pages. 

2025-05-01

The new bus cards cannot yet be loaded on board the bus in regional traffic

Now both the new apps and the new bus cards are up and running in Västerbotten. The next step in the ticketing and payment system will be to upgrade the payment system on board the buses. This work will begin on 19 May and will take place gradually around the county. This means that until then, no new bus cards (or gama) can be loaded with period or discount trips on board the bus. Once everything is replaced on board, it works again. 

Of course, you can continue to buy single tickets on board or all tickets in our app during the system change.

2025-04-25

Card swap tour in Västerbotten

In connection with the replacement of all our bus cards, we will go on a tour in Västerbotten to meet you travelers. In four days, we will make a stop at the bus stations/travel centers in the municipalities to be available for questions. If you have not yet replaced your card, we can help you with that. 

This is what the tour plan looks like: 

May 5

Lycksele at 07.00-08.30
Vännäs at 07.30-08.30
Bjurholm at 09.30-10.30
Storuman at 10.00-11.00
Åsele at 12.00-13.00
Dorotea at 14.30-15.30

May 6

Vilhelmina at 09.00-10.00
Norsjö at 10.30-11.30
Sorsele at 12.30-13.30
Boliden (stop Kapellgatan) at 13.30-14.30
Malå at 15.00-16.00
Skellefteå at 15.30-17.00

May 7

Robertsfors at 10.00-11.00
Vindeln at 11.00-12.00

May 9

Nordmaling at 13.30-14.30

With the proviso that the date can be moved at the last minute if something unforeseen happens. Umeå is not on the list – there you can visit us at the Travel Info Offices. 

Hope to see you!

2025-04-22

Back to the longer activation and validity periods

New journeys on a new bus card and in the app mean longer activation and validity periods again, and now you will receive your newly purchased journeys on a new blue bus card.

This means that the longer activation and validity periods will apply again. The same as in the app with 180 days of activation from the date of purchase (and 365 days of validity from the first trip for those who travel on discounted tickets) applies to your new bus card. 

2025-04-15

Are you travelling with a corporate card? 

Enter via the link and read important information on our collection page for corporate customers.
www.tabussen.nu/foretagsportal

2025-04-14

On-board sales of period and discount tickets are paused

From today, 14 April, we pause the on-board sale of discount and period tickets in regional traffic. This does not apply to Ultra. You can read about the reason in the post below. 

2025-04-07

On-board sales will change temporarily in regional traffic

Until we have replaced the system on board the buses, we need to temporarily stop the possibility of loading period and discount cards on board regional traffic from 14 April.

The reason is the ongoing work on the new ticket system and we want to reduce the risk of having trips or days left in the old system when everything has been replaced on the bus.

When we have finished the update on board as well, you will be able to load your bus card on board again.

Of course, you can continue to buy single tickets on board or all tickets in our app during the system change.
Call us on 0771-100 110 and we can help you plan your trips.

Thank you for your indulgence during this transition to the new one!

2025-04-03

Soon you will get a new bus card... if you haven't already received one!

We are in the process of updating our payment and ticketing system. As part of this, there will also be new bus cards.

What do you need to think about?

Start by raising your trips on your existing card. You have just over a month to do so. When you then visit a staffed bus station or Reseinfo (Umeå) and want to top up your card, you will receive the trips on a new card. You can also order a new bus card in our new online service My Pages, which you then fill up with journeys yourself.

Do you need a bus card?

No, do as many others do, have your trips in the app instead. Then you will not be affected by the card change.

2025-03-27

See the number of trips/days or load the new card on board

At this time, it is not technically possible to see your remaining trips or days when you tap the new card on the bus. The driver cannot see it either. You can see it on My Pages, at Reseinfo or at a staffed bus station. If you have the trips in the app instead, you can see all that information there.

The new bus cards will be loaded again on My Pages, a staffed bus station or on Travel Info. They cannot even be charged on board the bus. When the system is replaced on board the buses later this spring, you can load the new cards on board.

2025-03-24

Order a new bus card via My pages

While you are going up your trips on the old card, go in and order a new card via our new web service My pages on Tabussen.nu. Psst. You need to have foresight. It can take up to 10 days for the card to be delivered.

Then you are ready to top up the new card. You can find My pages via "Log in" in the top right corner of the web. The new card can be used in all four counties of Norrland.

2025-03-24

Soon you will get a new bus card!

From 24 March, if you buy your trips at a bus station or a Travel Info office, you will receive a new blue bus card. The agents in Umeå will also soon start selling trips for the new cards. The new ones will replace the old ones and there will be new bus cards for both regional traffic and Ultra. They already work to blip on the bus. They have been used by our school students since the beginning of the year. See the pictures below.

Boost your trips on your existing card. When you then visit us at a staffed bus station or a Travel Info (Umeå) to top up your card, you will receive the trips on a new bus card.

You can also order a new bus card in our new online service My Pages, which you then fill up with journeys yourself. A link to My pages can be found below.

Do I need a bus card? No, do as many others do, have your trips in the app instead.