Hoppa till innehåll

Störningar (2)

Linje 116 kommer från och med 2023-01-09 tillfälligt att ha en förändrad färdväg på grund av vägarbete.

I och med detta kan viss försening uppstå.

Linje 116 avgångstid 13:00 från Sävar kommer ersättas med taxi.

Linje 116 avgångstid 14:30 från Sävar tidigareläggs med 5 minuter och avgår då 14:25.

Linje 116 med avgångstid 15:05 från Bullmark kommer bara traffikeras till Bodyn.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Förseningar kan uppstå på sträckan Umeå - Skellefteå på grund av vägarbete.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (13)

Linje 541 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 februari 2023.
• Trafiknytt nummer 13 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 350 får en uppdaterad tidtabell från och med den 6 februari 2023.
• Trafiknytt nummer 12 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 217 får en uppdaterad tidtabell från och med den 23 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 11 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 22 får en uppdaterad tidtabell från och med den 23 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 10 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 16 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 09 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 08 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 709 får en uppdaterad tidtabell från och med den 16 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 07 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 9 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 06 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 157 får en uppdaterad tidtabell från och med den 11 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 05 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 159 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 04 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 162 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 03 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 9 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 02 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 17 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 01 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Visa all trafikinfo

Webbshop - Vanliga frågor och svar

Varför kan jag inte ladda mitt kort?

Det vanligaste felet är man försöker ladda ett busskort av äldre typ (före 2015). Från och med 13/6 2016 kan du bara ladda nya produkter på nyare kort. 
Det kan också bero på att du försöker ladda en produkt som inte finns - exempelvis studentrabatt för resa utanför Umeå tätort. 

Fungerar min gamla användare på Mitt busskort?

Ja din gamla användare i Mitt busskort fungerar -  men däremot inte i Webbshoppen, där måste du göra ytterligare en användare. Om du vill kan du använda samma användarnamn och lösenord.

Fungerar min gamla användare i den nya Webbshoppen?

Ja, din användare för den gamla Webbshoppen fungerar i den nya och de kort du har registrerat i Webbshoppen finns kvar.

Vad kan jag köpa i Webbshoppen?

Du kan köpa  alla biljetter i shoppen, förutom besökskorten för Umeå lokaltrafik.

Jag ska köpa resor till en ort som det verkar finnas flera av, hur vet jag vilken som är rätt?

Eftersom det går att köpa resor över länsgräns i Västerbotten, Norrbotten, Västernorrland och Jämtland kan det förekomma orter som har samma namn. Även inom länet finns orter med samma namn. 

Ett exempel inom länet är Strand, som både finns i Åsele kommun och i Vännäs kommun. För att skilja orterna åt finns därför en kommunbeteckning efter ortnamnet. Strand (åle) och Strand (vns). Åle står för Åsele kommun och Vns står för Vännäs kommun.

Om du vill köpa resor till en ort som är unik för länet finns ingen kommunbeteckning, exempelvis Järnäsklubb (en ort i Nordmalings kommun).

Om du, i de fall det finns flera orter med samma namn, är osäker på vilken av orterna du ska välja kan du också kontakta Kundservice på 0771-100 110.

Varför tar det en tid innan resorna finns på mitt kort?

De allra flesta köp finns på ditt kort inom 3 timmar, men om du befinner dig på en plats med dålig mobiltäckning kan det ta ytterligare en tid innan du kan genomföra resan. Alla köp finns på kortet inom 24 timmar.

Kan jag se om resorna kommit in på mitt kort?

Ja, i Webbshoppen kan du följa ditt köp under rubriken "Mina kort". När det står "Sänder till reskortet" är kortet redo att användas i bussen.

När du använder busskortet förs ditt köp automatiskt över till kortet och beskedet i Webbshopen ändras då till "Aktiv".

 


Dela

Facebook Twitter E-post

Nyheter

Tabussen.nu använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.