Hoppa till innehåll

Coronapandemi och kollektivtrafik

Information till dig som reser med oss under Coronapandemin.

Störningar (5)

Från och med måndag den 1 februari kommer hållplats Lillåbron E4 att få ett tillfälligt hållplatsläge. Den tillfälliga hållplatsen kommer att placeras strax söder om den ordinarie hållplatsen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från 15 oktober 2020 till och med 2 Juli 2021 kommer kollektivtrafiken på Strombergs väg att ledas om via Petrus Laestadius väg på grund av ett vägarbete.

Det betyder att hållplats Samhällsvetarhuset blir tillfälligt flyttad till Petrus Laestadius väg i höjd med de indragna hållplatserna.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Från och med måndag den 25 januari kommer Linje 12, 17, 20 & 143 inte kunna trafikera hållplats Djäkneboda E4 & Djäkneboda Norra.

Resande hänvisas till hållplats Bygdeå E4.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Förseningar kan uppstå på stäckan Umeå - Skellefteå på grund av vägarbete.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Linje 12, 17 samt 20 kan för tillfället inte trafikera hållplats Dalkarlså E4 samt Dalkarlså E4 S.

Resande hänvisas till hållplats Bygdeå E4.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (27)

Linje 165 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 mars 2021. 

Linje 157 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 mars 2021. 

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 mars 2021. 

Linje 115 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 mars 2021. 

Linje 114 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 mars 2021. 

Ringbil 680 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 mars 2021. 

Linje 220 får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 februari 2021. 

Linje 114 får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 februari 2021. 

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 februari 2021. 

Linje 324 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2021. 

Linje 141 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 februari 2021. 

Linje 140 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 februari 2021. 

Linje 104 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 februari 2021. 

Linje 103 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 februari 2021. 

Linje 125 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 februari 2021. 

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 februari 2021. 

Linje 130 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 februari 2021. 

Ringbil 519 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 februari 2021. 

Linje 229 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 februari 2021. 

Linje 141 får en uppdaterad tidtabell från och med den 25 januari 2021. 

Trafiknytt nummer 8 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 140 får en uppdaterad tidtabell från och med den 25 januari 2021.

Trafiknytt nummer 7 (Öppnas som PDF i ett annat fönster)

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 februari 2021. 

Linje 43 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 februari 2021. 

Linje 36 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 februari 2021. 

Linje 32 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 februari 2021. 

Linje 31 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 februari 2021. 

Linje 28 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 februari 2021. 

Visa all trafikinfo

Webbshop - Vanliga frågor och svar

Varför kan jag inte ladda mitt kort?

Det vanligaste felet är man försöker ladda ett busskort av äldre typ (före 2015). Från och med 13/6 2016 kan du bara ladda nya produkter på nyare kort. 
Det kan också bero på att du försöker ladda en produkt som inte finns - exempelvis studentrabatt för resa utanför Umeå tätort. 

Fungerar min gamla användare på Mitt busskort?

Ja din gamla användare i Mitt busskort fungerar -  men däremot inte i Webbshoppen, där måste du göra ytterligare en användare. Om du vill kan du använda samma användarnamn och lösenord.

Fungerar min gamla användare i den nya Webbshoppen?

Ja, din användare för den gamla Webbshoppen fungerar i den nya och de kort du har registrerat i Webbshoppen finns kvar.

Vad kan jag köpa i Webbshoppen?

Du kan köpa  alla biljetter i shoppen, förutom besökskorten för Umeå lokaltrafik.

Jag ska köpa resor till en ort som det verkar finnas flera av, hur vet jag vilken som är rätt?

Eftersom det går att köpa resor över länsgräns i Västerbotten, Norrbotten, Västernorrland och Jämtland kan det förekomma orter som har samma namn. Även inom länet finns orter med samma namn. 

Ett exempel inom länet är Strand, som både finns i Åsele kommun och i Vännäs kommun. För att skilja orterna åt finns därför en kommunbeteckning efter ortnamnet. Strand (åle) och Strand (vns). Åle står för Åsele kommun och Vns står för Vännäs kommun.

Om du vill köpa resor till en ort som är unik för länet finns ingen kommunbeteckning, exempelvis Järnäsklubb (en ort i Nordmalings kommun).

Om du, i de fall det finns flera orter med samma namn, är osäker på vilken av orterna du ska välja kan du också kontakta Kundservice på 0771-100 110.

Varför tar det en tid innan resorna finns på mitt kort?

De allra flesta köp finns på ditt kort inom 3 timmar, men om du befinner dig på en plats med dålig mobiltäckning kan det ta ytterligare en tid innan du kan genomföra resan. Alla köp finns på kortet inom 24 timmar.

Kan jag se om resorna kommit in på mitt kort?

Ja, i Webbshoppen kan du följa ditt köp under rubriken "Mina kort". När det står "Sänder till reskortet" är kortet redo att användas i bussen.

När du använder busskortet förs ditt köp automatiskt över till kortet och beskedet i Webbshopen ändras då till "Aktiv".

 


Dela

Facebook Twitter E-post

Nyheter

Tabussen.nu använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.