Disturbances (8)


Storuman Resecentrums ordinarie hållplatslägen är i och med storumandagarna flyttade. Resande hänvisas till baksidan av Resecentrum. Ändringen gäller från 22 juni till och med 30 juni.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 11, 15, 55, 105, 126 kan från 2 juni inte trafikera hållplats Nygatan. Resande hänvisas till hållplats Vasaplan

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 16, 114, 115, 132, 133, 137 kan från 2 juni inte trafikera hållplats Magasinsgatan. Resande hänvisas till hållplats Vasaplan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 12, 20 kommer fr.om. 19/5 inte trafikera hållplats N Heden. Resande hänvisas till hållplats Gumboda och Ånäset E4.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 211 kan för tillfället inte trafikera hållplats Båtvik E4. Resande hänvisas till tillfällig hållplats vid Båtvik vändzon 895.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 23, 32, 204, 205, 700, 710, 753 & 769 kan från och med måndagen den 12 maj inte trafikera hållplatserna Boliden Busstation, Myrgatan, Tallgatan & Margaretavägen. Resande hänvisas till hållplats Kapellgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
I och med ett vägarbete finns det en ökad risk för förseningar på linje 12, 20 & 100, på sträckan mellan Umeå & Skellefteå.

Om du har möjlighet, ta en tidigare avgång.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 22, 225, 260 kan för tillfället inte trafikera hållplats Söder Torg. Resande hänvisas till hållplats Sunnanåskolan och Campus.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Time table changes (41)


Linje 12 och 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 19 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 40

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 19 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 41

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 100 får en uppdaterad tidtabell från och med den 19 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 39

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 117, 136, 138, 140, 141 och 143 får en uppdaterad tidtabell från och med den 12 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 38

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 35


• Trafiknytt nummer 37

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 23, 32, 204 och 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 12 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 36

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 5 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 32

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 5 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 33

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 100 får en uppdaterad tidtabell från och med den 5 maj 2025. 
• Trafiknytt nummer 34

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 217 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 april 2025. 
• Trafiknytt nummer 31

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 17 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 30


 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 225 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 28

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 260 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 29

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 27 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 24

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 36 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 25

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 37 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 26

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 27

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 132 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 23

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 22

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 11 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 21

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 19

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 20

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 18

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 17

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 16

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 15

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 14

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 13

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 12

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 339 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 10

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 9

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 335 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 8

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 7

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 6

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 5

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Ringbilar i Norsjö upphör från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 4

Linje 242 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 1

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 2

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 3

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 december 2024.


 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Disturbances (2)


Från och med den 16/6 kommer Linje 1, 5, 8, 9 inte kunna trafikera hållplats Fabriksgatan, Länsstyrelsen, Östra Strandgatan, Järnvägsgatan och Östermalmsgatan. Detta på grund av vägarbete.

Resande hänvisas till hållplats Församlingsgården och Universitetssjukhuset.

Arbetet beräknas pågå till och med den 24/8.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Pga ett vägarbete så har hållplats Marieberg i riktning mot Mariehems Centrum flyttats ca 75 meter närmare Mariehemsvägen och hållplats Marieberg i riktning mot Fogvägen/Ersboda flyttas ca 50 meter västerut.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Plan and buy with our app

Simple, fast and so much more. All in one. In our app you can buy all our different tickets.

The app also includes many smart features that make it easier to travel. Download the tabussen.nu  app free of charge from the App Store or Google Play.

Smart features

In our app, you can buy several different types of tickets: period, punch and single tickets. You can also search for journeys between/in and buy tickets within the rest of Norrland counties with the app. Create an account in the app and you can use the features to the fullest and secure your tickets.

Searching and buying trips

You can search and buy tickets both for regional bus trips and city transport in Västerbotten, Norrbotten, Jämtland and Västernorrland. You can buy single tickets, period tickets and punch tickets.

Here's how:

  • Go to "Search & buy" and specify which route the ticket should be valid between. You can either type in a stop, address, use your current location or move the cursor over the map to the desired stop.
  • Choose your trip – the ticket is not linked to a specific departure, you can change your mind and use the ticket on another departure on the same route.
  • Then click on "Select ticket and age". Choose the correct age category and number of tickets.
  • Do you want a different ticket than a single ticket? Click on "Enkel" and then choose between punch (rabatt), period or the entire county (hela länet). When choosing a discount ticket – choose how many trips you want to buy, 6 or 10.
  • Enter your preferred payment method, you can pay with Swish, debit/credit card or Klarna.
  • Once you have selected the product you wish to buy, click on "Buy".
  • Choose between activating the ticket immediately or activating the ticket manually at a later time. Activate your ticket when you are ready to use it! Otherwise, it is not valid. Remember that your days for the period ticket start as soon as you activate it. So wait to activate it until just before you get on the bus.
  • Finally, to complete the purchase, drag the wallet icon over the text "slide to purchase"

Give away or lend a ticket to someone else

Only tickets that are not activated can be given away. If you have given the ticket away to someone else, you have transferred the ticket and cannot change your mind. In other words, you will not get a ticket that you have given away back. Activated period tickets (excluding 24&72h tickets) can be lent out and are then lent out until 04:00 the following day. The ticket will automatically return to the ticket owner at 04:00.

The recipient of the ticket must have an account.

Here's how:

  • Select "My tickets".
  • Tap the icon in the top right corner.
  • Select "Give away ticket" or "Lend ticket".
  • Specify which ticket is to be given away/lent out.
  • Enter the recipient's email address, and then confirm.

The ticket is then available to the recipient directly on the fare medium they've chosen as standard (app or bus card). 

Create an account in the app

To secure your tickets and to be able to use all the features. You can search for a ride and buy a ticket without having an account, but then you won't be able to use all the features and services. 

Create an account, here's how:

  • Go to "More" and then "My Profile".
  • Click the Create a Profile button.
  • Fill in your email and click next.
  • You will receive an email to your email, open the email, click on the link and enter a password.
  • Go back to the app, now you are logged in.

You can also create an account on My Pages and then log in to the app with the same user details.

Get a receipt for the ticket by email

Here's how:

  • Click on "My tickets".
  • Click on the button in the top right corner.
  • Select "Send receipt to email".
  • Drag the ticket(s) you wish to send a receipt for to the right side of the screen.
  • At the bottom, click on "Send X receipts to my email".
  • Enter your email.
  • Click on "Send receipt for each purchase" if you want a receipt to be sent automatically for each new purchase.
  • Finally, click "Send Now".
    Please check that the receipt has not ended up in the spam folder.

Personal travel habits are protected by confidentiality from third parties. We are therefore unable to disclose any information containing details that could reveal a person's travel habits, travel history, or travel patterns. In our app, you can enable automatic receipts for your tickets under the "More" tab. The receipt provides the date and time of purchase, as well as the ticket type.

Real-time information

See the bus's estimated arrival and departure time

Here's how:

  • Go to "Plan & Buy" and specify which route you want to see information about.

 You can either type in a stop, address, use your current location or move the cursor over the map to the desired stop.

  • Select your trip.
  • Here you can see both the timetable time and whether the bus will come before or after the expected departure or arrival time.

See where the bus is on the map

Here's how:

  • Go to "Search & Buy" and specify which route you want to see information about.

 You can either type in a stop, address, use your current location or move the cursor over the map to the desired stop.

  • Select your trip.
  • Scroll down to the map.

Choose to receive a reminder when your bus departs

Here's how:

  • Go to "Plan & Buy" and do a travel search between which stops you want to travel.
  • Select departure
  • Click on "Reminder"
  • Tick "reminder"
  • Choose the day you want the reminder and how far in advance you want it.
  • You can also choose a one-timer reminder.

Find the nearest stop

Here's how:

  • Go to "Stops".
  • Click on the text field at the top.
  • Allow the app to use location data.
  • Then your nearest stops are listed based on your current location.

This will come a little later in the app

  • Choose to receive a notification about when to get off the bus.
  • Save your favorite trip and get information about any disruptions.

The expanded ticketing partnership 

The app is part of the an extended ticket collaboration that we are doing together with the counties of Norrland.

 

Frågor och svar om appen Tabussen.nu

Punch tickets: 180 days activation time and 12 months validity
Period tickets: 180 days activation time and valid for the amount of days you bought
Flex 10/30 (Ultra): 180 days activation time and 30 days validity
Single ticket for regional buses: 180 days activation time and valid for 1 journey
Single ticket for Umeå's local buses: 180 days activation time and valid for 1 hour (including transfer)

No, you can search journeys and buy ticket even without an account. However, we recommend that you create an account in order to be able to move your tickets to a different mobile phone if it breaks. You also get access to other features, such as give away tickets and lend out tickets.

You choose a single ticket for the journey you intend to make and choose how many tickets you want to buy for each age category. If you choose at least two tickets, regardless of age categor, you automatically get 20% discount on your purchase. The discount is valid for regional buses within Västerbotten and local buses in Umeå (Ultra).

You can cancel your purchase by opening your ticket and choosing "cancel purchase" on the top banner. The purchase will be reimbursed to the same payment method that was used.
Activated tickets cannot be cancelled through the app.

You can get a receipt by pressing the "share" button in the upper right corner in "My tickets" tab. Then you choose which tickets you want to get receipt for and provide your e-mail. You can also choose to get your receipts automatically for each purchase.

The pricelist for regional buses is based on distance in kilometers and the price is calculated based on you departure and arrival stop. Once you've bought a ticket, you will be able to repeat your purchase by opening you used tickets and using the "buy again" feature.

No, the ticket is not connected to a specific departure. It can be used on any departure on the same route, as long as it's still valid.

If you give away a ticket, you cannot undo it. The ticket has then been transferred to someone else and will not be returned to you. You can only give away tickets that have not been activated.

If you lend your ticket to someone else, it will be returned to you at 4am the following day. The person you lend your ticket to can use it as much as they want. During the time the ticket is lent out you cannot use it. You can only lend out activated period ticket (excluding 24&72h tickets for Ultra).

Remember that you always need to be able to show a valid ticket throughout the journey. If you've lent out a ticket, it is not valid in your app until it's returned to you.

We cannot present timetables in pdf in the app due to accessibility requirements. If you need a timetable, you can find them on you website tabussen.nu

However, we recommend that you use the journey planner instead of timetables. You can see departures from your bus stop in the "Stops" tab or search for a specific journey in the "Plan & buy" tab. Apart from departure and arrival times, you can also see bus positions, estimated time and possible disturbance information related to your journey.

The same account is valid for both apps but you cannot be logged in with the same account in more than one app at the same time. Choose the app that best suits your needs as a traveller:

  • Do you travel with regional buses only? Use the Tabussen.nu app
  • Do you travel only with local buses in Umeå (Ultra)? Use the Ultra - Umeås lokaltrafik app
  • Do you travel with both regional and local buses? Use the Tabussen.nu app

You can always change your choice by logging in to the other app - you will then be automatically logged out from the previous one.

If you want to use both apps, you can:

  • Create two accounts for each app separately (you will need two different e-mails) or
  • Use one of the apps without an account, you still have access to most of the features

You can also use the same account to log in to My Pages.