Hoppa till innehåll

Coronapandemi och kollektivtrafik

Information till dig som reser med oss under Coronapandemin.

Störningar (3)

Från och med i dag 11/8 till och med fredag 28/8, kommer linje 78 att ha en tillfällig färdväg genom Västerslätt.
Hållplats VK flyttas ut till väg 363 och hållplats Rälsvägen får ett tillfälligt läge. Förändringen beror på vägarbete.
Se bild för färdväg och tillfällig hållplats.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

På grund av ombyggnation av Nydalavägen kommer linje 7 att ha förändrad färdväg.
Under byggtiden 15 juni – 15 oktober kommer linje 7 att trafikera Skidspåret istället för Nydalavägen.

Detta innebär att hållplats Berghemsvägen blir indragen och att hållplats Terrängvägen flyttas till Skidspåret.
Linje 7 kommer även  under ombyggnationen att trafikera hållplats Fridhemsvägen.

Läs mer om ombyggnationen på Umeå kommuns hemsida (öppnas i ett nytt fönster)

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

​Från och med måndag den 16/4 2018 kommer hållplats Klintvägen, i riktning mot Universum; att flyttas ca 60 meter söderut enligt bifogad karta. Detta på grund av kommande vägarbete på platsen.

Visa all trafikinfo

24 april 2020

För dig som reser med företagskort

Coronainformation: Från den 30 april blir det nya rutiner för dig som använder företagskort. Det gäller i Ultra-trafiken och regiontrafiken som körs av Byberg och Nordin med påstigning i mittdörren.

På grund av det rådande läget med Covid-19 kommer rutinerna för användning av företagskort ombord på bussarna i Ultra-trafiken samt den trafik som utförs inom Umeå kommun av trafikföretaget Byberg & Nordin att förändras.

Den främre delen av fordonen närmast föraren kommer på grund av den rådande smittorisken att vara helt avspärrade. Men – när du kliver ombord ger du signal till föraren att du använder företagskort.

Föraren kommer då att skapa biljett och du viserar ditt företagskort vid den bakre läsaren. Du behöver alltså inte gå fram i bussen.

Biljetten läggs på ditt kort – vilket innebär att den fungerar även för övergång.

Tänk på att vara tydlig med hur många som reser och om det finns andra kategorier, barn och ungdomar bland er som använder företagskortet.

Under den rådande situationen kan vi tyvärr inte skriva ut ett kvitto. 

Om ni har frågor – vänd er till vår kundservice.

Tack för ditt överseende och tillsammans kan vi stoppa smittspridningen!

Kontakt Kundservice:
brev@tabussen.nu
0771-100 110


Dela

Facebook Twitter E-post

Nyheter

Tabussen.nu använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.