Hoppa till innehåll

Coronapandemi och kollektivtrafik

Information till dig som reser med oss under Coronapandemin.

Störningar (3)

Från och med 19 november får hållplats Lyktvägen i riktning mot Tavleliden ett tillfälligt hållplatsläge.
Den tillfälliga hållplatsen ligger 85 meter västerut på Alfens allé.

Det tillfälliga läget planeras att trafikeras till och med 25 april 2021.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med 15 oktober och året ut kommer kollektivtrafiken på Strombergs väg att ledas om via Petrus Laestadius väg på grund av ett vägarbete.

Det betyder att hållplats Samhällsvetarhuset blir tillfälligt flyttad till Petrus Laestadius väg i höjd med de indragna hållplatserna.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.

​Från och med måndag den 16/4 2018 kommer hållplats Klintvägen, i riktning mot Universum; att flyttas ca 60 meter söderut enligt bifogad karta. Detta på grund av kommande vägarbete på platsen.

Tidtabellsförändringar

Hållplats Berghemsvägen kommer från och med 1 November att utgå.

I samband med detta har hållplats Terrängvägen flyttats ca 80 meter österut.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

Visa all trafikinfo

Ansökan om förseningsersättning

Fyll i ansökan nedan
Beskriv med text vad som gick fel med din resa.
När man ansöker om förseningsersättning/kompensationskrav för sin resa ska alltid busskortsnummer anges om man rest på ett busskort. Enkelbiljett, taxikvitto eller kvitto på annat utlägg ska skickas in i original till Länstrafiken, Box 134, 921 23 LYCKSELE. Märk kuvertet: Reklamation
Uppge vilken dag du reste. Ange enligt formatet årtal-månad-dag.
Skriv vilken busslinje du åkte med.
Beskriv sträckan du åkte. Från och till.
Skriv när bussen skulle avgå. Avgångstid enligt tidtabell.
Skriv när bussen åkte från hållplatsen.
Skriv när bussen skulle ha kommit fram till hållplatsen eller busstationen. Ankomsttid enligt tidtabellen.
Skriv när bussen kom fram till hållplatsen eller busstationen.
Skriv ditt för- och efternamn.
Skriv din postadress.
Skriv ditt postnummer och ort
Fyll i ditt telefonnummer.
Fyll i din e-post adress.
Fyll i ditt busskortsnummer om du åkt med busskort.
Utbetalning direkt in på ditt bankkort fungerar ej, sker endast till ditt bankkonto.
Jag samtycker till att Länstrafiken i Västerbotten och deras personuppgiftsbiträde sparar och behandlar mina personuppgifter för att kunna behandla min ersättningsansökan. Efter återkoppling och att ärendet är avslutat raderas dina personuppgifter från våra register inom 24 månader.”
Kryssa i spamskyddet för att visa att du inte är en robot.

Dela

Facebook Twitter E-post

Nyheter

Tabussen.nu använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.