Hoppa till innehåll

Störningar (2)

Uppdatering:
Från och med onsdag den 23 oktober kommer linje 8 återgå till sin ordinarie färdväg. 

_______________________________________________________________________

Från och med 7/8 kommer linje 8 få förändrad färdväg på grund av ombyggnation av Vättarnas Allé. 

Detta kommer påverka hållplats Nornaplatsen och Älvans väg. 

Nornaplatsen flyttas till tillfälligt läge vid korsningen Vättarnas Allé/Vittervägen. 

Älvans väg kommer att bli indragen under byggtiden. Resenärer hänvisas till hållplats Mineralvägen.

Vi uppdaterar texten när bussen återgår till ordinarie färdväg.

Se bild för hållplatslägen och ny färdväg.

För ytterligare information, vänligen kontakta vår kundservice på 0771-100110.
Se våra öppettider

​Från och med måndag den 16/4 kommer hållplats Klintvägen, i riktning mot Universum; att flyttas ca 60 meter söderut enligt bifogad karta. Detta på grund av kommande vägarbete på platsen.

Visa all trafikinfo

Ansökan om förseningsersättning

Fyll i ansökan nedan
Beskriv med text vad som gick fel med din resa.
När man ansöker om förseningsersättning/kompensationskrav för sin resa ska alltid busskortsnummer anges om man rest på ett busskort. Enkelbiljett, taxikvitto eller kvitto på annat utlägg ska skickas in i original till Länstrafiken, Box 134, 921 23 LYCKSELE. Märk kuvertet: Reklamation
Uppge vilken dag du reste. Ange enligt formatet årtal-månad-dag.
Skriv vilken busslinje du åkte med.
Beskriv sträckan du åkte. Från och till.
Skriv när bussen skulle avgå. Avgångstid enligt tidtabell.
Skriv när bussen åkte från hållplatsen.
Skriv när bussen skulle ha kommit fram till hållplatsen eller busstationen. Ankomsttid enligt tidtabellen.
Skriv när bussen kom fram till hållplatsen eller busstationen.
Skriv ditt för- och efternamn.
Skriv din postadress.
Skriv ditt postnummer och ort
Fyll i ditt telefonnummer.
Fyll i din e-post adress.
Fyll i ditt busskortsnummer om du åkt med busskort.
Utbetalning direkt in på ditt bankkort fungerar ej, sker endast till ditt bankkonto.
Jag samtycker till att Länstrafiken i Västerbotten och deras personuppgiftsbiträde sparar och behandlar mina personuppgifter för att kunna behandla min ersättningsansökan. Efter återkoppling och att ärendet är avslutat raderas dina personuppgifter från våra register inom 24 månader.”
Kryssa i spamskyddet för att visa att du inte är en robot.

Dela

Facebook Twitter E-post

Nyheter

Tabussen.nu använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.