Hoppa till innehåll

Ansökan om förseningsersättning

Fyll i ansökan nedan
Beskriv med text vad som gick fel med din resa.
När man ansöker om förseningsersättning/kompensationskrav för sin resa ska alltid busskortsnummer anges om man rest på ett busskort. Enkelbiljett, taxikvitto eller kvitto på annat utlägg ska skickas in i original till Länstrafiken i Västerbotten AB, Box 158, 901 04 Umeå. Märk kuvertet: Reklamation
Uppge vilken dag du reste. Välj datum i kalendern.
Skriv vilken busslinje du åkte med.
Beskriv sträckan du åkte. Från och till.
Skriv avgångstid enligt tidtabell.
Skriv när bussen åkte från hållplatsen.
Skriv ankomsttid enligt tidtabell.
Skriv när bussen kom fram till hållplatsen eller busstationen.
Fyll i ditt busskortsnummer om du åkt med busskort eller Biljett-ID om du löst din biljett i appen. Har du inte haft någon biljett eller löst din biljett ombord på bussen skriver du det.






Kontaktuppgifter till dig som resenär
Skriv ditt för- och efternamn.
Fyll i ditt telefonnummer.
Fyll i din e-post adress.
Utbetalning direkt in på ditt bankkort fungerar ej, sker endast till ditt bankkonto.
Normalt är clearingnumret de första fyra siffrorna i kontonumret. Swedbank har ibland fem siffror.
Jag samtycker till att Länstrafiken i Västerbotten och deras personuppgiftsbiträde sparar och behandlar mina personuppgifter för att kunna behandla min ersättningsansökan. Efter återkoppling och att ärendet är avslutat raderas dina personuppgifter från våra register inom 24 månader.”
Kryssa i spamskyddet för att visa att du inte är en robot.

 


Dela

Facebook Twitter E-post

Nyheter