Hoppa till innehåll

Störningar

Förseningar kan uppstå på sträckan Umeå - Skellefteå på grund av vägarbete.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (25)

Linje 31 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 april 2023.
• Trafiknytt nummer 25 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 321 får en uppdaterad tidtabell från och med den 20 mars 2023.
• Trafiknytt nummer 24 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 320 får en uppdaterad tidtabell från och med den 20 mars 2023.
• Trafiknytt nummer 23 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 207 får en uppdaterad tidtabell från och med den 27 februari 2023.
• Trafiknytt nummer 22 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 603 får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 februari 2023.
• Trafiknytt nummer 21 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 20 februari 2023.
• Trafiknytt nummer 20 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 138 får en uppdaterad tidtabell från och med den 20 februari 2023.
• Trafiknytt nummer 19 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 129 får en uppdaterad tidtabell från och med den 20 februari 2023.
• Trafiknytt nummer 18 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 133 får en uppdaterad tidtabell från och med den 20 februari 2023.
• Trafiknytt nummer 17 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 115 får en uppdaterad tidtabell från och med den 20 februari 2023.
• Trafiknytt nummer 16 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 114 får en uppdaterad tidtabell från och med den 20 februari 2023.
• Trafiknytt nummer 15 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Norrlandskustens linjer 12, 20 samt 100 får uppdaterade tidtabeller från och med den 20 februari 2023.
• Trafiknytt nummer 14 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 541 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 februari 2023.
• Trafiknytt nummer 13 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 350 får en uppdaterad tidtabell från och med den 6 februari 2023.
• Trafiknytt nummer 12 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 217 får en uppdaterad tidtabell från och med den 23 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 11 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 22 får en uppdaterad tidtabell från och med den 23 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 10 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 16 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 09 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 08 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 709 får en uppdaterad tidtabell från och med den 16 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 07 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 9 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 06 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 157 får en uppdaterad tidtabell från och med den 11 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 05 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 159 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 04 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 162 får en uppdaterad tidtabell från och med den 7 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 03 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 9 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 02 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Linje 17 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2023.
• Trafiknytt nummer 01 (Öppnas som PDF i ett nytt fönster)

Visa all trafikinfo

FAQ - Frågor och svar

Här hittar du frågor och svar om de förändringar som skler inför den nya appen och det utökade biljettsamarbetet.

Ändras aktiveringstiden på redan köpt biljett?
- Nej, det gäller endast vid nyköp från 1 mars 2023.

Varför ändrar ni aktiveringstiderna?
- Vi ändrar aktiveringstiden för att du som resenär inte ska riskera att ha en oanvänd biljett kvar i det nuvarande systemet när vi byter ut/uppgraderar det.

Kan jag flytta en biljett från nuvarande system till det nya?
- Nej, du behöver använda upp din biljett innan du går över till det nya systemet.

Kommer ni ändra tillbaka aktiverings och giltighetstiderna när det nya/uppgraderade biljettsystemet är på plats?
-  Vi kommer att ändra aktiverings- och giltighetstiderna när vi gått över till nya appen och det uppgraderade betalsystemet. Aktiveringstiden kommer vara 60 dagar på alla produkter utom enkelbiljetten som har 180 dagar (6 månader) Dock olika aktiveringstider i nuvarande och nya appen medan vi har dubbla appar.  

Varför ändrar ni så man inte kan fylla på valfria antal resor på rabattkortet?
- Det uppgraderade systemet kan inte ha valbara antal resor. Att det blev 6 och 10 resor är för att det är flest som köper dem.

När kommer det uppgraderade biljett- och betalsystemet vara på plats?
- Det kan vi tyvärr inte svara på, men förhoppningsvis under 2024.

Kan jag köpa flera rabattkort på en och samma gång så att jag har fler än 10 resor?
- Ja, men det är inget vi rekommenderar eftersom vi ska byta system.
Om man ändå vill göra det finns det plats för max 4 produkter på kortet, dvs. om du inte har någon annan biljett på kortet så kan du köpa max 4 rabattkort alltså totalt max 40 resor. Kom ihåg att varje rabattkort har separat aktiverings- och giltighetstid.

Hur vet jag hur länge mina biljetter är giltiga?
- I Ultras app står det på biljetten, har du ett fysiskt busskort hemma och är osäker så kan du ringa kundservice 0771-100 110 eller besöka en busstation, ombud eller Reseinfo

 


Dela

Facebook Twitter E-post

Nyheter

Tabussen.nu använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.